Magdis
I våras sådde jag ettåriga stockrosor för jag trodde att jag äntligen skulle få se dem blomma då, de tvååriga brukar ju alltid duka under över vintern. Men så fasen heller...de började sätta blomknoppar precis när det var för sent. Frosten hann ge dem en näsbränna så de slokade och då provade jag att gräva upp dem o sätta på fönsterbrädan. Många av bladen var döda men de börjar skjuta nya blad nu. Blomknopparna känns förtorkade de med, tror ni att de blev förstörda av frosten? Jag törs inte knipsa bort dem för jag vet inte om det kommer nya i så fall.

Är jag den första som grävt upp sommarblommor ur rabatten o tagit in? rolleyes.gif
renate
Nja inte lätt att säger men jag tror inte de vill vara innomhus,det är för torrt och för varmt.Knopparna är det väl adjös med ändå.Deras naturliga blomningstid är ja högsommaren,inte nu.Så nya istället.
Lilla Birka
Enda sättet att få veta är att prova! trostar.gif Blomman kanske inte vet att den ska vara ettårig eller att den inte ska trivas inne biggrin.gif
Magdis
Jag testar o låter dem stå inne tills de torkar ihop eller nåt. biggrin.gif
CillaM
Jag tar varje senhöst in stockrosorna i växthuset, de står iofs redan i kruka för att inte sniglarna ska käka upp dom. De är också 2-åriga men iom att jag tar in dom i växthuset så kommer de snällt år efter år. Men det är bra mycket svalare där, och fuktigare. Inomhus tror jag inte på alls. Mina blommar fortfarande
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon