Full version: Bänk i cement
Betti Bo
Har en ide´som innefattar bla. en stenbänk eller snarare i cement. Jag har ingen möjlighet att gjuta den i särskilt stora bitar åt gången. Någon som vet något som kan hjälpa mig att förverkliga denna ide´?
Ingrid på Västkusten
Men 'sittdelen' måste ju vara i ett stycke :-)

Vad har Du för begränsningar? Formen går att göra hemma och själv,

Hälsar Ingrid
Betti Bo
Fast jag känner inte att det måste vara öppet undertill. Nu har jag en tanke på att kanske mura ihop till en bänk, men har bara jätte bumlingar till sten kvar... Äch kanske bara skulle köpa en vanlig träbänk sad.gif tills jag har någon som hjälper mig att förflytta det tunga.
Helen i Piteå Zon 5
Jag har läst i någon trädgårdstidning ett förslag om att ta lecablock och mura in dom i hypertufa så att det ser ut som en stenbänk. Kanske någon mer har läst om det och kan ge utförligare beskrivning.( tror att tidningen var Allers Trädgård.) Lycka till!/Helen
Betti Bo
biggrin.gif Aah, bra ide´dom är ju inte så sablans (?) tunga heller, å lite smidigare att slippa gjuta allt...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon