Citrona
07-10-2007, 09:44
Halloj alla kompisar från AoT och alla andra som jag ännu inte känner. Det här ser ju ut att vara ett jättebra forum! Enkelt att lägga in bilder, flera samtidigt dessutom. Och ganska stora kan de vara, jag hittar ingen siffra men gissar på 500 kB? Vad skönt att det finns fler forum än AoT, man har ju känt sig lite amputerad den senaste veckan. Och vad bra att man kan lägga in bilder direkt i inläggen!! Mycket nytt att utforska - kul!! Förhandsgranska, få automatiskt mail vid svar på inlägg... toppen! Provar att lägga in en bild på min vackra Louise Bugnet-knopp!
kerstin z5-6
07-10-2007, 09:46
Välkommen Citron

Här flockas vi -Underbar rosknopp att se

för en rostok
K
Anna NV Uppsala
07-10-2007, 09:48
Kul Citrona! Ja det verkar fungera här, det jag grunnar på nu är hur man ska få in beskrivningar till sina bilder i albumen. man kan iofs ge bilderna att namn, men det kanske inte kan vara hur långt som helst. Jaja man får väl testa sig fram.
Citrona
07-10-2007, 09:57
Hej Anna, du klickar på "Ändra" bredvid aktuell bild tror jag. Då får du upp en likadan ruta som den här man skriver inlägg i.
noranettan
07-10-2007, 10:03
Det är tråkigt men jag orkar bara hålla ett forum i huvudet. Jag har varit medlem på Odla i några år, men efter ett tag så insåg jag att det blir för många trädgårdsvänner att hålla samman i huvudet. Så även om jag läser här rätt ofta så brukar jag inte skriva något. Förrän nu då. Bilder är himla viktigt för mig i min forumvärld - att få frossa i andras och för att få visa det man sälv är lite stolt över. Jag har inga bilder här, så jag ska kolla hur det funkar.

Anette
AnnammA
07-10-2007, 10:13
Tjusig knopp!
Välkommen hit, förresten!
Hälsn
AnnA
LindaLunda
07-10-2007, 10:14
Samma här... har läst här sporadiskt men inte skrivit något... tyckte att AoT var mer överskådligt och enklare för min lilla hjärna..... men nu... nä.... Nu tror jag jag ger odla en chans!
Linda
Monica i Nässjö
07-10-2007, 10:22
Hej hopp själv Citrona. Och alla andra både gamla och nya vänner. Här är en till som mest varje dag varit inne och läst men hittlls inte orkat sätta sig in i alla finesser. (Titta, jag har ju inte ens en avatar

) AoT.s forum var ju så befriande enkel och idiotsäker. Men nu har jag den långa vintern på mig att testa mig fram på.

Men se på 17, jag lyckades!
Hej och välkommen Citrona! Så vacker LB-knopp!
Va kul med lite rosfolk, välkomna alla.

Visst kan man ha album i två Forum Anette, egentligen är det ju samma bilder man lägger in enda skillnaden för mig är att jag har fler rosbilder på Rosforum och ibland kan man ju länka ifrån det albumet hit. Nu får man inte fylla på i det gamla Odla albumen längre så nu måste jag ta tjuren vid hornen. Ni som börjar här nu har det enklare som börjar direkt i Odlas nya album och slipper en massa extrajobb med att föra över bilder.
malin72
07-10-2007, 12:27
välkomna hit
ja det var mycket nytt för oss med när dom la om forumet ...men nu när man lärt sig så är det jätte skojj
så många roliga finesser..och är det något om tex biler eller så ni undrar över så kan ni gå ner och testa er fram eller fråga i test och support
Helen i Piteå Zon 5
07-10-2007, 12:39
Hej allesammans! Kul att vi ses här!
Även jag lyckades ta mig hit.
/Svante i Säve
Hej och välkommen hit.
Så roligt att se lite AOT-are här.
Citrona....vilken vacker bild du ger oss.
CITAT (Anna NV Uppsala @ 07-10-2007, 10:48)

Kul Citrona! Ja det verkar fungera här, det jag grunnar på nu är hur man ska få in beskrivningar till sina bilder i albumen. man kan iofs ge bilderna att namn, men det kanske inte kan vara hur långt som helst. Jaja man får väl testa sig fram.
Så här gör du:
--gå in i 'mina album'
--klicka på den bild du vill arbeta med
--klicka på 'ändra'
--nu kan du lägga in en text
När du sedan klickar på den bilden ser du texten till höger om bilden.
Man måste alltså klicka och gå in på bilden för att få en text att läsa.
Lycka till.
Hoppsan,här kommer fler AoT forumister,det är kul här med,jag ha varit på båda forum sedan 2003 tror jag.Jag har mina gamla album här och gjort nya med.Man kan tom lägga oförminskade bilder i inlägget,men bara ett då eller inte över 1000kb. här kommer ett knopp på Hanne.
[attachment=8197:PICT0018_1.JPG]
Katarina i Kullavik
07-10-2007, 17:46
Jag säger som Citrona - jag vill också vara med!
Känner mig som en bakåtsträvare, men just nu saaaknar jag gamla AoT... Tack och lov att det finns fler forum att pröva - till slut fastnar man väl antagligen i det forum som passar en bäst.
Här kommer en bild på en liten, söt näva som blommar just nu:
[attachment=8211:Bild_022.jpg]
Hälsningar Katarina
Lena i Torslanda
07-10-2007, 18:11
Hej Katarina - här flockas många gamla AoTvänner just nu märker jag!
Vilken jättesöt näva - har du något namn på den?
Katarina i Kullavik
07-10-2007, 20:28
CITAT (Lena i Torslanda @ 07-10-2007, 19:11)

Hej Katarina - här flockas många gamla AoTvänner just nu märker jag!
Vilken jättesöt näva - har du något namn på den?
Den heter Geranium ocellatum.
/Katarina
Hej på Er!
"Jag säger som Citrona - jag vill också vara med!" - vilse och förvirrad hittade jag hit. Det ser mycket trevligt ut
Anna NV Uppsala
07-10-2007, 21:57
Tack ni som hjälper mig med tips om att göra bildtexten, nu ska jag fixa!
CamillaL
08-10-2007, 11:29
Jaha, då har jag också hittat hit. Mycket nytt att lära men det ska väl gå! Jag blev CamillaL här, på AoT var jag CamillaM men det var upptaget här. Får se om jag lyckas hålla koll på båda forumen men det kanske är bäst så man inte missar något viktigt!
Marlene z v
08-10-2007, 11:48
Hej alla!
Jag är också här, jag har varit med här sedan våren. Här var lättare att lägga in bilder, på Aot blev det så svårt sedan storleken på bilderna ändrades. Men ni ska se att det nog blir bra där också bara allt kommer i ordning och vi lärt oss allt nytt. På AOT heter jag Marlene i Syd-Österbotten, så väl mött alla gamla och nya vänner.
Krolliljan
08-10-2007, 14:26
Kommer inte ihåg nu i vilken tråd som jag fick för mig att ngn saknade att inläggen var trådade. Så jag skriver det här.
Det kan man själv ställa in om man vill ha det så.
Man klickar högst upp i rutan på första inlägget där det står alternativ och väljer visningsläge trådat.
lyckero
08-10-2007, 19:27
Jag heter detsamma på båda ställena. Har inte varit så aktiv här på ett tag - har mest hängt på AoT. Men nu vet jag inte om jag blivit avvand där...
Kul att vara här i alla fall.
Lyckero
Susanne i gläntan
08-10-2007, 19:59
Jag vill också va med, vad kul att känna igen lite forumister.
[attachment=8262:rose_de_...t_knopp1.jpg]
Knopp på Rose de Recht
Susanne i Gläntan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.