CITAT (freddie @ 07-10-2007, 19:23)

Balkongen ligger i rakt österläge dvs sol fram till 13.00. Vindarna har fritt blås, inga träd eller hus skymmer. Balkongen sticker ut dvs har ej väggar på sidorna, däremot skyddas balkongen av ett balkongräcke klätt i plåt ca 100 cm högt + balkongen ovanför. Fikonplantan står (jag tänker låta den stå där över vintern också) intill väggen mitt på balkongen. Balkong ovanför skyddar mot nederbörd. Skall väl funka hoppas jag, men jag kan nog glömma frukt till jul verkar det som!
vira in den i nån väv ,kyliga vindar är inte bra har samma problem själv så jag vet hur det kan bli . att det inte regnar är ett + .
ställ den så nära solen du kan under soliga dagar och på våren , fikonet - efter -5c ett par veckor så virar du in plantan och krukan i någon väv .
hade du bott i Falsterbo hade du inte heller fått mogna frukter till jul om du har den ute om vintern det är för svalt för det att få fram ätbara frukter till jul . dock till nästa sommar kan du hinna få frukter innan frosten dock är öst läge lite för lite sol för fikon .