Full version: vintersådd
snigel
Funderar på om man kan så något i det kalla växthuset nu för att det ska komma igång tidigt i vår. Har någon några tips?

confused.gif [attachment=8186:växthuset.JPG]
MariaS
Vet inget för det kalla växthuset, mer än vedartade frön som behöver stratifieras. Där är kallväxthuset ovärdeligt, om man kan vänta på groddarna till våren vill säga giggle.gif Annars har jag precis sått tomaten Tiny Tim för odlingsförsök under växtbelysning inne. ...
skogstroll
lycka till! man måste ju prova i allla fall! jag satte Black Russian ALLDELES för sent men nu hänger 2 fina tomater där ändå så prova skadar ju inte smile.gif
kerstin z5-6
Nja -däremot kan du så perennfrö som behöver kylas först tex Akleja -i januari februari och ställa ut sådderna i växthuset då
katah
Mitt standardsvar blir jordgubbar!

Man kan ha dom på marken eller i krukor/hinkar , jag vattnade mina tror jag först på vårkanten när värmen steg...
men fick värdens godaste gubbar i mitten av maj! ( mitt hus är frostfritt, så om du har inte uppvärmt hus blir skörden kanske lite senare, men ändå får man några väldigt tidiga!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon