Full version: Allt hann inte blomma
Marita i Vasa
Här var sommaren solfattig och många växter började blomma sent. Endel hann inte ens blomma ordentligt. Vaxklockan som nu blivit en rejäl buske är alldeles översållad med knoppar men endast ett fåtal blommar har hunnit öppna sig. Knopparna är dock lika vackra som blommorna !
Okt. 2 Kirengishoma palmata - vaxklocka.
Tyvärr blev blomningen sen i år och endast ett fåtal av alla dessa vackra knoppar har öppnat sig.

Många storblommiga klematisar står ännu med massor av knopp och hinner inte blomma. Höstastrarna tillhör också dom som inte riktigt hann med.
Hur gick det för era blommor? rose.gif

Marita.

Wilmer
Hos oss har hösten varit OVANLIGT frostfri, så mycket har blommat tillslut. En del blommor blommar om, som vitsippor och annat som inte borde blomma nu. Här har snarare sniglarna varit problemet, de har minskat i slutet på sommaren så att några blommor kommit upp tillslut smiley_small_hug.gif så välkomna så.

Wilma
renate

Hej Marita,angående din vaxklocka blommorna öppnar sig inte mycket mer än dina gjorde.Vi hade en diskussion på AoT forum om detta.Mina har blommat över nu,några hänger kvar på den ena busken.Ska se om jag hitta en bild.
Hitta ingen bild nu,men jag måste väl ha fotat mina vaxklockor.Får leta vidare.
Jag fick går ut och ta nya bilder på min vaxklock som sjunga sista versen,bilderna blev inte bra heller,men håll till godo.

[attachment=8193:PICT0003..._Medium_.JPG] [attachment=8194:PICT0002..._Medium_.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon