Full version: Sommar på balkongen!
sanakan
Det är sommar på balkongen! Margeriterna blommar mer nu än de gjorde i somras, och även krassen får nya blommor. Även luktärterna sprider sin härliga doft på balkongen. wub.gif
Och då är det ändå inte särskilt varmt här i Växjö, cirka 2 grader på natten och runt 13 på dagen!

Lever sommaren kvar även på era balkonger?
Alexander-VG-zon3
sommaren är kvar hos mig också mycket blommar än och även växer .
att sommaren lever kvar längre beror på läget, har du blåsig norr balkong eller skyddad söder balkong så blir det skillnad .
sanakan
Denna balkong är i rakt västerläge. Den har galler (som syns på bilden) och inget tak (högst upp) och den är på 3:e våningen så det både blåser och regnar jättemycket på den. Växjö är sveriges regnigaste stad, vissa av blommorna har blivit nästan dränkta ibland. Men att den är i västerläge gör ju att NÄR det för en gångs skull är strålande sol, så är det ju varmt på den. Så det har väl hjälpt.

Men margeriterna köpte jag i början av juli tror jag, de har inte mått så bra under sommaren, jag tänkte faktiskt slänga dem men tyckte det var synd, så jag tog några gamla fula plastkrukor och en plasthink och satte dem i, och där står de fortfarande och blommar som tokiga biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon