_weronica_
HEJ!!!

När är det dags att ta in änglatrumpeter, lime, passiflora m.m???? För jag har mitt ute innu och det har inte varit några problem???!!!! men när brukar ni ta in era blommor som inte tål frosten??? confused.gif

Tack på förhand

Weronica

Ps. För man man blir ju lite stirrig när man inte vet riktigt man vill ju inte att saker och ting ska dö i frosten!!!!! -fear-.gif
Ciczi
Du får ha ett öga på termometern. Så tror jag de flesta gör. Tänk på att stjärnklara nätter blir oftast riktigt kalla...

Ciczi
Lena i Torslanda
Många klara av en enstaka frostknäpp men den får inte vara för kraftig. Änglatrumpet, Fuchsia och citrus klarar några minugrader vid något enstaka tillfälle så om du skulle missa under en natt är det inget problem. Jag låter dem stå ute så länge det bara går och tar in dem när den första frosten varit. Pelargonerna och Passifloran har redan åkt in, de gillar inte frost.
Men som Ciczi säger så är risken för frost störst vid klart väder.
MariaS
Risken för frost är störst vid fullmåne och klart väder. När änglarna har börjat fälla de största bladen och ser allmänt kala ut brukar det vara dags i vilket fall, att ställa in dem. Du kan dra ner på vattningen nu också, om du inte redan har gjort det.
Alexander-VG-zon3
CITAT (_weronica_ @ 08-10-2007, 07:06) *
HEJ!!!

När är det dags att ta in änglatrumpeter, lime, passiflora m.m

vilken passiflora har du och vad är dom andra växterna du har ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon