LindaLunda
Åhh jag bara älskar dagliljor/hemerocallis smiley_small_hug.gif . Dessa skall inte på något vis förväxlas med vanliga liljor/lilium nono.gif .
Vill ni se några av mina daglijlor?? Klicka på länken tummenupp.gif

Dagliljor.....

Linda
Betty
Ja visst är dagliljor fina! Här är några av mina. Joan Senior är den som blommar sist av mina, den blommar ännu för fullt! Klarar flera frostnätter.
Anna NV Uppsala
Härligt Linda!

Och dagliljorna som jag fick av dig förra året har blommat fint, de flesta av dem. Här är snyggingen Double Passion!

Dounle Passion Double Passion, en tjusig sak som jag fått av Linda Lunda

Krolliljan
Tre av mina favoriter

Gentle Shepard ( så stor denna blev)

Nefertiti

Artic Snow
aanderss
hehe de hade jag ingen AAAAAAAning alls om

rolleyes.gif
Betty
CITAT (aanderss @ 08-10-2007, 13:53) *
hehe de hade jag ingen AAAAAAAning alls om

rolleyes.gif

Skojjar du nu Anders? unsure.gif Har du aldrig hört talas om dagliljor, hur har du kunnat missa dem!!?
Googla på hemerocallis så får du över 600 000 träffar! tummenupp.gif
Kajsa
Dagliljor köper jag gärna nytt av, dom är vackra mellan rosorna, här några

Nefertiti

Apricot Beauty

White Temtation

Citrina

Men i sommar ja även förra har jag fått någon ohyra i bladen, ser ut som randiga streck
någon som vet vad det är och hur får man bort det, förfular bladen ganska mycket.
Titta på bilden av White Temptation där ser man, vad göra ??
Inte sett det på annat i trädgården.
Lotta i Gbg
Javisst är dagliljor härliga! Nu finns det massor av sorter att få tag på, en riktigt djungel. Somliga är bättre än andra. Mina snackar fasligt mycket med varandra.......

[attachment=8254:070808_I...k_Damask.jpg]

'Indian Paintbrush' och 'Pink Damask'

[attachment=8255:070811_L...r_upp_RR.jpg]

'Lilting Lavender' och 'Rotes Rathaus'

Stenis
Nej - jag ska INTE köpa flera dagliljor - försök inte nono.gif men attans vad vackra dom är!
LindaLunda
Klart du ska yes.gif tummenupp.gif bravo.gif yes.gif ! Finns inget bättre... nästan!!!
Linda crazy.gif
Åsa E
Hon Nefertiti var verkligen snygg!
Jag älskar också dagliljor, men jag har inte hunnit samla på mig så många ännu. Kanske drygt tio olika. Har ni några bra plantskolor att rekommendera som säljer dagliljor? Jag vet att man kan köpa på nätet, men det är roligare att få känna på dem i verkligheten först.

Ni som inte älskar dagliljor (ännu): De får inga liljebaggar, de finns i massor av fantastiska färger, de förökar sig så att man kan dela med sig till sina trädgårdsvänner, man kan välja sorter så att man får blomning hela sommaren och hösten.
Visst låter det väl fantastiskt?? rolleyes.gif Och det är det också! laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon