Nybörjar-Linda
Min nyplanterade Iceberg är "fransig" längst ut på grenarna (topparna). Är det harar eller rådjur som gjort detta? Vad göra? Ska jag ta sekatören och göra en ny snittyta? Usch vad tråkigt när man (än då länge) bara har 5 rosor i sin trädgård -cry-.gif
noranettan
Rådjur brukar ha ett skarpt avgnag, ser nästan avklippt ut. Harar vet jag inte. Du tror inte det kan vara någon katt som har tuggat på grenen? Klart du kan klippa med sekatören om du vill det ska se snyggt ut. /Anette
Anna NV Uppsala
Mina rosor börjar se skalliga ut. Tror det är bambi som noppar bladen ett och ett... håhåjaja. fast det kanske är bra för avhärdningen?
Nybörjar-Linda
När jag kollar idag är det skarpt "avbitet" och rådjursspår i jorden angry.gif
Bassam
Hej
Jag tycker att före att planera trädgård måste man planera bra staket som 2 meter hög för att lösa rådjur problem.
Lycka till
H. Bassam

noranettan
Det beror nog på hur stor tomt man har. flirting.gif Anette
Nybörjar-Linda
Hm, vi som rev allt Gunnebostängsel runt tomten när vi byggde hus. Tyckte det var så fult men nu ångrar man sig lite. Ska prova blodmjöl och lite annat som "rosexperterna" tipsat om g.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon