Netha
Kan jag plantera om och samtidigt dela min hibiskus nu, eller vänta till våren
det är två olika i samma kruka och nu har den knappt
någon jord kvar, mest bara rötter i krukan.
Den blommar fortfarande, men senaste blommorna är mycket mindre än tidigare.
Malva15
Eftersom det fortfarande är höst och krukan nästan bara har rötter är det nog riskfritt att dela och plantera om din hibiskus. Det kanske rentav är bra eftersom vintern blir svårare för din hibiskus om det inte ens finns jord tillräckligt i krukan. Jag skulle iallafall plantera om eftersom det nästan får ses som en nödplantering i ditt fall. 000.gif
Netha
OK... då blir det nya krukor och jord imorron.

Tack för svar! rose.gif
stella08
Jag har gjort det förra året vid precis samma tid, och båda plantorna klarade sig. En har tappat alla blad, men kvicknade till mot våren. Så lycka till!
Netha
CITAT (stella08 @ 08-10-2007, 20:40) *
Jag har gjort det förra året vid precis samma tid, och båda plantorna klarade sig. En har tappat alla blad, men kvicknade till mot våren. Så lycka till!

Tack för att du berättade detta... då behöver jag inte bli rädd om den tappar blad. smile.gif
Netha
Delade och planterade om och nu blommar den ena med gulorange blomma... mindre än tidigare
men sååå vacker. smile.gif
Malva15
CITAT (Netha @ 15-10-2007, 21:08) *
Delade och planterade om och nu blommar den ena med gulorange blomma... mindre än tidigare
men sååå vacker. smile.gif

Hoppas allt går bra och att den mår bra över vintern. Jag tror du har gjort helt rätt! tummenupp.gif
Blomälva

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon