Full version: förlorade kampen
pejori
idag 14.30. förlorade min plutta kampen mot sin sjukdom och lämnade mej.
hon fick bara två år här och jag kommer att sakna henne länge...
Pia L
Jag beklagar verkligen, som ni båda kämpat och vilken livskraft hon haft, en underbart vacker tjej.
Tröstkram till dig trostar.gif
pejori
CITAT (Pia L @ 08-10-2007, 22:07) *
Jag beklagar verkligen, som ni båda kämpat och vilken livskraft hon haft, en underbart vacker tjej.
Tröstkram till dig trostar.gif

tack Pia..det behövde jag.
Det är tredje djuret på mindre än en vecka (två katter också) ...tror det gått troll hos mej nu -cry-.gif
herkules
så ledsamt, sorgen efter ett älskat husdjur är så stor.
sad.gif
Pia L
Du vet var jag finns om du behöver prata, själv måste jag ta bort minst en av mina fyra katter när jag flyttar, mest rimligt är väl att gammelkatten Ida får somna in.
Jag har dig i mina tankar, lider med dig, det är aldrig lätt, vare sig dom dör av sjukdom eller att man måste ta bort dom av någon anledning.
kram2.gif
Sofiia
Beklagar sorgen crying.gif
Det är jobbigt när sådana som skulle kunna ha så många år framför sig lämnar oss...
Magdis
Nämen usch vad tråkigt! sad.gif Beklagar verkligen. trostar.gif smiley_small_hug.gif
Floppy
Oj...fy vad tråkigt crying.gif ...skickar en jätte stor tröstande varm kram trostar.gif
Betty
Åh Pejjan så sorgligt... trostar.gif
Kathy
Åh, beklagar verkligen sorgen. crying.gif

Det är aldrig lätt att mista sina djur, sina bästa vänner....man vänjer sig aldrig....aldrig.

Rainbow Bridge ..........Elliot finns där och hälsar din plutta välkommen...
Myosotis
-cry-.gif
stackars dig, jag vet hur det känns.... såå fin hund, vad var det för fel med henne?
smiley_small_hug.gif
pejori
CITAT (Myosotis @ 09-10-2007, 00:41) *
-cry-.gif
stackars dig, jag vet hur det känns.... såå fin hund, vad var det för fel med henne?
smiley_small_hug.gif

hon hade en kass lever och en bukspottskörtel som inte fungerade...

nu fungerade inte hennes mediciner längre och det fanns inget mera att göra.

CITAT (Kathy @ 09-10-2007, 00:34) *
Elliot finns där och hälsar din plutta välkommen...

jaaa..vilken tur att det finns nån som hjälper dom tillrätta där sad.gif
Kathy
CITAT (pejori @ 09-10-2007, 00:48) *
jaaa..vilken tur att det finns nån som hjälper dom tillrätta där sad.gif

trostar.gif
Ewa L
Önskar jag kunde lindra din sorg med några vackra ord, men vet att endast tiden klarar det. En stor kram från mig kompiskram.gif och lever i tron att även Mehlie kommer att hjälpa din vackra älskling till rätta i en värld utan smärtor och krämpor.
pimpim
Usch va jobbigt för dig. En stor tröstekram till dig. Vår 9-åriga hund fick somna in i påskas och det är hemskt.
Eva i Skåne
Så sorgligt Pejori. no.gif
Precis som med människor är det alltid hårt att missta en vän. När dom har åldern inne är det dock lättare att acceptera, men med en så ung hund är det grymt.
Wilmer
Usch så jobbig tid!

trostar.gif Wilma
Biggan_
trostar.gif Jag känner med dej Pejori, kommer ihåg hur tungt det var när det var dags för min egen hund att resa till Regnbågslandet! smiley_small_hug.gif
Castea
crying.gif

Så tragiskt för en så ung och fin kompis. trostar.gif
Azola
kram1.gif Önskar jag också kunde lindra din sorg men som vi alla lärt... kan endast tiden läka en del av den.
Mina två Hovawart tikar Azola & Blondie väntar där uppe och båda var de förtjusta i Colliehundar ..så..hon får fint sällskap. Sänder en stor kram till dig!
Sailor Pluto
Vet inte vad jag ska säga, så du får helt enkelt en kram smiley_small_hug.gif ...
Fenja
Så tråkigt, jag beklagar.
Mvh
Fenja
catlady
Stackars dig/er... En sådan vacker hund hon var.
Snöflinga
Så lessamt, känner med dej trostar.gif
Netha
trostar.gif smiley_small_hug.gif
Felicia
så hemskt när ens djur blir sjuka och dör, jobbigare än man kan tro -cry-.gif
pejori
Tack alla...tröst i alla former är bra...
det är en tung tid nu, men jag vet att hennes tid var ute och såg hur hon trots all ansträngning blev sjukare hela tiden.
Det har varit ett tungt år, men nu är det över för hennes del, och jag vet att hon inte är hungrig eller har ont i regnbågslandet...
där får hon vara en frisk vovve igen...
TACK IGEN ALLA för tröstande ord...
lissa
Ledsen att jag kommer in så sent på tråden...och jag kan inte göra mer än att skicka ännu en kram. Jag vet också hur det är när man känner att dom fick för kort tid här på jorden, min första hund fick bara fick 4 år, och han hade fel på levern ändå från början. Även om vi vet så väl vad som är bäst för dom,och att vi har gjort allt vad vi kan för att dom ska ha fått så bra liv som möjligt, så är det iAF lika tragiskt, men just insikten om att livet dom fick var så bra som möjligt hjälper faktiskt lite...och som alla redadn har sagt, det är bara tiden som läker den värsta sorgen smiley_small_hug.gif
Leia
sad.gif
Inga från Närke
Såg inte detta förän idag och jag skickar en smiley_small_hug.gif till dig. Det är svårt men bättre hon har fått somna in och inte behöva lida mera.
Eva-Helene
Pejori, så hemskt att behöva mista så många familjemedlemmar - och på så kort tid! Jag hoppas innerligt att du blir förskonad från ytterligare bakslag och att du får bearbeta sorgen som du nu bär på i lugn och ro! rose.gif rose.gif rose.gif
stennie
trostar.gif på dej Pejori....Trist tid du går igenom nu...men det blir bättre....
Lars-Olof Arvids
Du får en tröstekram från mig också. trostar.gif

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon