Många vill veta vad som syns så här kommer en innehållsförteckning:
Från v i bakre raden: Gul daglilja, funkia, stor sten, nån aster?, funkia.
Framför: Tremastarblomma, vit stjärnflocka, violviva, stenen igen, violviva, stormhatt, rosa stjärnflocka, gul daglilja, rosenmalva.
Nästa rad: Medallion (gul), okänd (också gul), vit krollilja (utblommad framför violvivan), Lolly Pop (låg vit/röd), tigerlilja (ej i blom), nån gulvit sak (blommar inte i år), kungslilja (ej i blom), Orange lilja (blommar inte), Monte Negro (mörkröd), Apollo (vit), Chianto (rosa), Sörens gula.
I framkanten violviva (John Mo, gulvit). Dessutom finns här pingstliljor, tidlösa, guldlök, 3 sorter crocus, kandelaberviva, div aklejor, höstanemon, jättenattljus, 2 sorter alunrot och en jäkla massa fröplantor av fingerborgsblomma. Förutom en massa annat ogräs.
Trångt? Det skall vara trångt för då får inte ogräset plats. Mer kommer, har en orange daglilja som skall få flytta hit delvis. Den okända gula hamnade intill Medallion av misstag. Den har inte blommat på några år så jag hade glömt färgen. På förpackningen minns jag nu att den hade svarta prickar men dom saknas på mina exemplar. Den gulvita saken köpte jag också som nåt helt annat. Sörens gula kommer från min granne i stan. Han fick några lökar när han köpte nåt som han petede ner. Dom förökar sig villigt så jag har fått några.
Men läs och häpna, Dom nya jag köpte i höstas, medallion, lolly pop, monte negro och apollo, stämmer faktiskt. Även kungsliljan ser ut att stämma. Holland Selection kan man tydligen lita på. Alla lökar har dessutom klarat övervintringen. Kanske med undantag för en Lolly Pop som inte kommit upp. Fast den kanske vilar sig i år, dom som kom upp var sena. En bild till.