Full version: Broccolin ätmogen
Gossen Ruda
En bild på min broccoliodling. Har i år byggt en bur klädd med fiberväv för att slippa dissikera broccolin och leta efter fjärilslarver. Dom kan leva på vilda växter. Här är taket avrullat för att kunna komma åt att skörda. Och fotografera.

Susanna
Vilken fiffig idé! Annars tycker jag det är besvärligt att odla under fiberduk men det var en smart lösning du hittat på!

Och broccolin ser ut att frodas! rolleyes.gif

Susanna
Gossen Ruda
Inte bara broccolin som trivs tyvärr. Jag har fått flera blomställningar som helt eller delvis ruttnat. Jag var lite rädd för detta eftersom jag misstänkte att det skulle bli fuktigt under väven. Nu har jag lite skuggigt och fuktigt redan från början och den minimala ventilationen har gjort resten. Ibland när jag lyfter på taket dryper allt av fukt. Måste prova någon glesare väv nästa år.
Magdalena
Hej gossen Ruda!
Blev inspirerad av din broccoliodling och har bestämt mig för att satsa på sådan odling nästa år. Hur lång är skördesäsongen? Är broccolin svårodlad?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon