Österläge
Hej!

Vi ska till Sandviken och Gävle tredje helgen i november och jag undrar om någon har tips på trädgårdar eller parker att besöka? Jag hittade ju Wij trädgårdar och hann bli överlycklig innan jag insåg att den har stängt sen september... crying.gif

Andra tips? Vi har inte bil med oss så det bör inte vara för långt från Gävle eller Sandviken.

Tack på förhand! wub.gif
MariaS
Tyvärr finns det nog inget att se vare sig i parker eller trädgårdar den tiden på året. Fast Bolognerskogen i Gävle är visst sevärd enligt min dotter, alla tider på året.
Det finns visst något som heter Wasahuset på Nygatan 9 i Gävle. Pelargonmuseet ligger utanför Sandviken i Torsåker.
Nu har du i alla fall några förslag.
Ahnna
Du har ju Den Sköna Lustgården utanför Månkarbo. Vet inte hur mycket som finns att se såhär års, men deras visningsträdgård är under uppbyggnad och de har försäljning av diverse växter. Mycket dagliljor och hosta. Finns på internet, sök på namnet.
Österläge
Tack för era tips! Den sköna lustgården verkade jättefin, men tyvärr stänger de den 31 oktober. Men som MariaS sa, det är ju lite fel årstid för trädgårdar ändå... Kan ju vara en hel del snö i Gävle i slutet av november... Men en promenad i Bolognerskogen kunde ju vara trevligt! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon