anjachill
Aldrig har jag haft sallat så mycket, så fina och så länge som i år. Har haft dem på altanräcket i en balkonglåda, fast jag flyttade dem in i växthuset i går kväll.

Lena i Torslanda
Det är bara att knapra i sig Anja! Du kommer att skutta som en kanin efter den dosen giggle.gif
LindaLunda
Mmmmmums!!! Hur klarar du dem mot sniglarna... de där ranting.gif sniglarna.... de bruna....
Får jag komma på lunch? Jag gillar sallad!

Linda
anjachill
Jo. Detta var en indirekt inbjudan till sallatslunch. Nu. Linda: Hallo! I BALKONGLÅDAN! Även brunisarna har lite skam i kroppen!

Lena! bara framtänderna inte växer sig för långa! rotfl.gif

Lena i Torslanda
Det ser allt ganska mysigt ut när man flyttat in allt som fortfarande blommar. Ska du värma upp växthuset i vinter eller blir källaren i år igen?
anjachill
Lena, du vet vad jag tycker om den saken så att nix! Men tre veckor - si så där - beroende lite på kylan - till tänker jag ha växthuset i bruk.

[attachment=8272:v.huset_inne.JPG]
renate
Mums säger jag bara,jättefin sallat, jag har lite kvar i växthuset som klarade frosten.Plockade ut allt ur växthuset igår,det är bara småplantor och större rossticklingarna kvar,värmer aldrig upp växthuset på hösten.
Monica i Nässjö
Mmm, så härligt det ser ut! Tänk att fortfarande kunna plocka in egen sallad till varje mål.
Jag provade salladstapeten i år, och var jättenöjd med den, det växte och frodades så fint. Men en morgon i augusti när jag kom ut var där bara en stubbåker kvar i pallkragen mad.gif . Först skyllde jag på de förbenade rådjuren ranting.gif , men sen kom jag på att det kunde förstås lika gärna vara vår feta hare som huserar här.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon