catlady
Nej, min minsting Pyret har nu inte synts till på en månad, och är antagligen helt förvildad igen - om hon ens är i livet. sad.gif Tack alla ni som skrev uppmuntrande inlägg, men jag har faktiskt nästan gett upp. Har börjat surfa Kattkommando Syds sida de senaste dagarna för att se om det finns någon liten ny älskling som skulle vilja flytta hem till oss...
Lilla Birka
Ibland är det så, Catlady, att en del katter inte gillar att bo i hem där det finns flera katter.Är det så att du har flera katter? Jag har sett vid flera tillfällen hur katter söker sig till nya hem, de väljer helt enkelt en ny familj att bo hos. Hoppas Pyret har funnit en ny familj så att hon slipper hungra och frysa. Det är alltid smärtsamt när ett djur försvinner och jag har lidit med dej under den här perioden.Den ene av mina katter har för vana att "försvinna" av och till, det längsta han varit borta är en vecka och då är man ju färdig att gå upp i limningen.
catlady
Med Pyret var det precis tvärtom. Hon tyckte om katter och tydde sig speciellt till vår killkatt, men lärde sig aldrig lita på människor. Därför är jag också rädd för att hon inte har hittat något hem utan blivit vild igen. crying.gif
Sylvia
Hoppas någon annan har hittat Pyret och antingen gett ett hem åt henne eller lämnat henne till ngt Katthem.
Men du gör ju rätt i att söka efter en ny katt att ge ett hem till, sådana finns det alldeles för många av, särskilt nu på hösten!

Men visst kan katterna själva bestämma sig för att flytta av någon anledning.
Jag har själv ett sådant fall, grannens katt egentligen. Hon bestämde sig tidigt att hon inte ville bo hos grannen utan var hela tiden hos oss och våra katter. Hur ofta man än gick hem med henne så var hon tillbaka igen efter en stund. Hon fick panik när hon upptäcker att jag tänkte gå hem med henne, blev helhysterisk! Så nu har både vi o grannen gett upp och hon får bo hos oss, eftersom hon själv vill ha det så.

skogstroll
jag hade en kisse när jag var mindre som försvann lite då och då (kanske fick godare mat nån annanstans), han kunde vara borta i månader sen kom han hem igen till slut tilltufsad och eländig. Så det kanske är bra att vänta lite smile.gif
Sailor Pluto
Vad ledsamt no.gif ... Fortsätter hålla tummarna ändå, utifall!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon