Full version: Rosenvial
pixieangel
Hejsan

En av mina favoriter som alltid gör mig glad på sommaren är Rosenvialen. Det är en bastant klättrare med fina cerise blommor. Jag brukar oftast sätta fröna som jag plockat av dem och de har gått bra.
Men nu så var jag tvungen till att flytta en och jag såg vilka enorma rötter dom har (kanske inte kallas rötter på vialen sad.gif )
Så det jag undrar är borde det inte gå på något sätt att dela dessa rötter i mindre bitar ?

Hoppas någon vet för jag är väldigt nyfiken, varför ha en om man kan ha flera tongue.gif

Mvh
Susanne

Zon 2

[attachment=8292:rosenvial.JPG]
mojan
Jag hade en stor Rosenvial som jag blev trött på. Alltså grävde jag upp alla rötter (trodde jag) och så var jag av med den. yes.gif Men den tittade upp igen, lite blygt först men nu har jag en nästan lika stor Rosenvial igen. yes.gif Det var alltså små rotbitar kvar (troligtvis inte frön) i jorden. Alltså går den att dela, vilket härmed skulle bevisas.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon