EKLO
Någon som har ett tips på en krukväxt som kunde funka som en snygg solitär 3 meter in i ett ganska ljust rum? Den ska stå ovanpå ett smalt skåp på en dryg meters höjd, har en vit vägg bakom sig och får gärna växa en del på höjden. Trevligt för den om den är hyfsat lättskött, och för mig om den är hyfsat lätt att få tag på.

idéer mottages tacksamt,
mvh Eklo
sanakan
Vet inte hur "buskig" växt du vill ha men jag älskar Flasklilja/Elefantfot, Beaucarnea recurvata.
De känns så personliga, som riktiga träd! Och så drar de blickarna till sig med den vackra "barken". Otroligt lättskötta också, jag vattnar min från fatet en gång i veckan. Eftersom de är väldigt gamla när de säljs så kostar de en del, mellan 150-350 beroende på storlek.

Min är inget vackert exemplar i sig, finns de som är finare än så, men jag gillar min ändå (rim!). biggrin.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon