KarinSKARA

Hejsan!
Är det här alla från Allt Om Trädgård är nu för tiden?
Blir inte insläppt där längre, sos.gif så nu letar jag efter ett nytt och bra trädgårdsforum.
Skall läsa lite här och försöka förstå mig på detta Forum.
Inte så sams med datorn, så jag vill ha det lättöverskådligt.
Karin i Marum
Betty
Hej och välkommen Karin! Ja här hittar du en salig blandning av Odlaiter, AoT-are och en massa andra. biggrin.gif
Hoppas du ska trivas, undrar du över nåt så finns det alltid någon som kan svara. Odlas forum "uppdaterades" i våras och jag tror att de flesta börjar på att ha kläm på hur allt fungerar nu.
Irene_L
Välkommen hit Karin!!

Här funkar allt så bra ... (jag kan inte heller logga in på AoT).

Om du undrar nåt är det bara du frågar. Det finns alltid nån som hjälper dig tummenupp.gif
Inger R
Jag säger också Välkommen.
Jag börjar vänja mig vid Odla och här behöver man inte sätta ett tomt papper över delar av skärmen för att kunna läsa inläggen (förslag på AoT:s nya forum), och inga irriterande annonser som stör. Jag har gett upp AoT:s forum helt o hållet just nu får se om jag återvänder om det blir ändrad layout. Det känns sorgligt att tvingas överge ett forum där man varit med från början men så länge som jag får huvudvärk när jag läser inläggen, då speciellt svaren, så får det vara. Jag trodde i min enfald att alla som höll på med webbdesign visste att grön text på ljusgrönt underlag är bland det mest svårlästa som finns,men tydligen inte.
Jag har minskat på upplösningen på min skärm så texten blev större men jag har fortfarnade jättesvårt att läsa. Men Odlas forum finns ju så jag kan få bot för mina abstinensbesvär. :=)
/Inger R
renate
CITAT (Inger R @ 10-10-2007, 11:14) *
Jag säger också Välkommen.
Jag börjar vänja mig vid Odla och här behöver man inte sätta ett tomt papper över delar av skärmen för att kunna läsa inläggen (förslag på AoT:s nya forum), och inga irriterande annonser som stör. Jag har gett upp AoT:s forum helt o hållet just nu får se om jag återvänder om det blir ändrad layout. Det känns sorgligt att tvingas överge ett forum där man varit med från början men så länge som jag får huvudvärk när jag läser inläggen, då speciellt svaren, så får det vara. Jag trodde i min enfald att alla som höll på med webbdesign visste att grön text på ljusgrönt underlag är bland det mest svårlästa som finns,men tydligen inte.
Jag har minskat på upplösningen på min skärm så texten blev större men jag har fortfarnade jättesvårt att läsa. Men Odlas forum finns ju så jag kan få bot för mina abstinensbesvär. :=)
/Inger R

Har du redan gett upp??? det har ja inte ens börjat. Vi måste ger det nya forumet i alla fall en chans, sedan kan vi avgöra om vi godkänna det.Jag har varit här lika länge som på AoT,så jag känner mig hemma på båda,Fast rosforumet saknar jag väldigt mycket,men vi har ja fått ett rosforum här med.
Kunde inte heller logga in idag.
Nu tar jag min dagliga skogsrunda,ingen sol här bara grå himmel men humöret är soligt.
Alba
Hej Karin Skara och välkommen till Odla.

Om du har funderingar så tveka inte att fråga........vi är många som skyndar till och hjälper.
renate
Det går frammåt på AoT nya forum,de jobbar febrilt tror jag.Jag fick svar på mitt mail från igår om återställandet av lösenordet,kan inte logga in än, men mina bilder syns nu.
Jag tycker att det är trevligt att så många från AoT forum har hittat hit,för detta forum är jätte bra.
Inger R
CITAT (renate @ 10-10-2007, 11:37) *
Har du redan gett upp??? det har ja inte ens börjat. Vi måste ger det nya forumet i alla fall en chans, sedan kan vi avgöra om vi godkänna det.Jag har varit här lika länge som på AoT,så jag känner mig hemma på båda,Fast rosforumet saknar jag väldigt mycket,men vi har ja fått ett rosforum här med.
Kunde inte heller logga in idag.
Nu tar jag min dagliga skogsrunda,ingen sol här bara grå himmel men humöret är soligt.

Det är ju ingen idé att vara på ett forum där man inte kan läsa vad som skrivs utan att få huvudvärk. Får som sagt var kolla om ett tag men jag tvivlar starkt på att dom gör om hela layouten bara för att en gammal kärring inte kan läsa texten. Jag är inte så överförtjust i tidningen heller, även om förra numret var lite bättre, så jag har sagt upp min tillsvidareprenumeration som jag haft sedan nr 2, år 1. Nu har jag nära till Stockholm så jag köper dom utländska trädgårdstidningarna i stället.
/Inger R
Tosan
Jag störs inte av grejjerna runtomkring, däremot av att texten är grå och inte svart. Det blir asjobbigt att läsa.
Men jag säger som renate, man måste ge det en chans. För det första tar det ett tag att vänja sig, för det andra kommer ändringar och förbättringar hela tiden. Det som de tyckte såg bra ut från början kanske inte funkar i verkligheten och då får man försöka fixa det.
Har varit med på ett antal forums och sighters modifieringar, och varje gång har det varit jätterörigt i början, det är så det är.
Jane, Skarpö
Jag kan bara instämma, inga krångligheter alls! Det ser ut som om det är fler som fått problem med nya AOT-forum och som kommit hit nu. Själv är jag här och skriver för första gången även om jag har läst parallellt med AOT ett tag nu. Nu gäller det bara att lära mig det här, men jag tror nog att det ska gå bra.
Hälsningar
Jane, Skarpö
Irene_L
Hej Jane!!

Välkommen hit!! rose.gif
Alba
CITAT (Jane, Skarpö @ 10-10-2007, 12:06) *
Jag kan bara instämma, inga krångligheter alls! Det ser ut som om det är fler som fått problem med nya AOT-forum och som kommit hit nu. Själv är jag här och skriver för första gången även om jag har läst parallellt med AOT ett tag nu. Nu gäller det bara att lära mig det här, men jag tror nog att det ska gå bra.
Hälsningar
Jane, Skarpö

Hej och välkommen till Odla.
Ja det tar alltid ett tag innan man vant sig med något nytt och lärt sig hitta. Men det är bara att fråga på så för du hjälp.

Glöm inte chatten.........där finns nästan alltid någon och man kan fråga och få svar direkt.
renate
När siten är klar och vi kan logga in där igen kan vi ja ser om vi tycker om det nya forumet och kommer med synpunkter.Det är vi forumister som ÄR forumet så förhoppningsvis kommer de att lyssnar på oss när de förta svårigheter är övervunnit.
Marita i Vasa
Välkommen hit du också Karin! Jag håller också på att lära mig detta forum. Som det nu ser ut så lär man knappt återvända till det förra. Jag saknar "gamla" albumen och trädgårdslistorna! Det är som om man sett stora världen och sen helt plötsligt stängs alla gränser och man ramlar ner i medeltiden. Här på detta forum finns många vänliga medforumister endel som också fanns på Aot så man känner sig nog hemma. Här finns också många roliga funktioner bara man blir mera hemtam. Att kunna länka bilder direkt från egen dator i inlägg är mycket bra. Men som sagt albumen och listorna i AoTs förra form saknar jag väldans!
Vi syns och hörs på detta forum! kompiskram.gif Marita.
LindaLunda
Visst är det härlig stämning här! Mycket trevligt!!!! bravo.gif !
Linda
Irene_L
Välkomna alla som hittat hit!!! Det här är ett härligt forum! tummenupp.gif

Nu kunde jag logga in på AoT. Jag har testat allt ...men nu gick det. Så här gjorde jag....Klickade på Glömt lösenord. Fick ett meddelande till min mail. Gick dit och klickade på länken som fanns i meddelandet. Fick vänta ett tag till en AoTsida kom upp. Där skulle jag skriva lösenord.......Då valde jag ett helt nytt ord som var längre än 6 bokstäver. Sen väntade jag...och väntade...och väntade...och till slut var jag inloggad yahoo.gif Skönt!!! Nu behöver jag inte grubbla på det mer......fast man vet ju aldrig...det är ju inte säkert att jag kommer in nästa gång dunno.gif

renate
Jag kom också in på AoT nu,har tittat runt lite,lite vilsen men det ordnar sig.Har tom skapat min allra första blogg som alla har och hör till fördelarnar på den nya hemsidan.Då kan jag sriver av hjärtans lust,mer för mig själv men alla kan läser om de vill.
De som jobbar med siten har det inte alltid så lätt så mycket kritik de fick och får.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon