Full version: Tankar
Lilla Birka
När jag var yngre så vägde jag några kilon mindre.Jag behövde aldrig hålla in magen när jag hade snäv klänning.Men nu - när jag är äldre - har min kropp gjort sig fri. Det finns en elastisk komfort där min midja satt en gång. Italienska skor måste vara två storlekar större, om fötterna alls går i och grenen på strumpbyxorna sitter alltför ofta nere vid knäna.
Men jag har också lärt mig att det spelar ingen roll vad som händer eller hur svart allt känns idag; livet går vidare och imorgon blir en bättre dag.
Jag har lärt mig att det säger mycket om en människa hur han/hon hanterar dessa tre saker: en regnig dag, borttappat bagage och hoptrasslade julgransljus.
Jag har lärt mig att oavsett vilken relation du har till dina föräldrar, så kommer du att sakna dem när de inte finns där mer.
Jag har lärt mig att skaffa sig pengar och saker, är inte detsamma som att skapa sig ett liv.
Jag har lärt mig att livet ibland ger mig en andra chans.
Jag har lärt mig att man inte kan gå igenom livet med en plockhandske på händerna, ibland måste man också kasta tillbaka bollen.
Jag har lärt mig att när jag beslutar något direkt från hjärtat, så har jag oftast tagit rätt beslut.
Jag har lärt mig att även om jag har smärta så behöver jag inte ge andra det.
Jag har lärt mig att varje dag ska man sträcka ut handen till någon.Alla behöver en varm tanke eller en vänlig klapp på axeln.
Jag har lärt mig att jag fortfarande har mycket kvar att lära.
Jag har lärt mig att människor kommer att glömma bort vad jag sagt och saker jag gjort, men de kommer aldrig att glömma hur jag fick dem att känna sig.

Okänt ursprung - men jag håller med om allt, däremot har jag löst problemet med strumpbyxorna -- jag använder inte sådana!
Det här kom från min syster som i sin tur fått det från någon annan som i sin tur........[size="2"][/size]
Leia
CITAT (Lilla Birka @ 10-10-2007, 13:25) *
däremot har jag löst problemet med strumpbyxorna -- jag använder inte sådana!

Då är vi två! biggrin.gif
Kajsa i Arvika
Det där med julgransslingan e så sant.... rotfl.gif rotfl.gif
Felicia
Fina tankar rolleyes.gif
Eva i Höga
Detta är något att tänka på!
anjachill
Mycket tänkvärt - även om även jag har omvärderat strumbyxorna och trasslig julgransbelysning.
Lilla Birka
...och man kan lägga till punktering....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon