Full version: Uppdatering
Inga från Närke
Nu har Nemo opererats, han är då en höftkula mindre och vi hämtade honom kl. 16,00. Det var en liten ynklig drogad (metadon) vovve. Det har nu gått några timmar och han är orolig men ändå hungrig. Vi har handmatat honom och gett vatten med spruta p.g.a. tratten han har. Har även gett en halv metadon till men den verkar inte hjälpa för han slappnar inte av och sover. Ligger eller sitter och piper nästan hela tiden. Har även försökt att stapla iväg några steg. Vi får hoppas att han sover en stund inatt för imorgon ska vi in igen till Annalysen och lära oss sjukgymnastik av vetrinären som gjorde operationen. Sedan på fredag ska vi träffa sjukgymnast. Det blir mycket åkande men det är det värt och så är det ju inte långt bara 3 mil ca.
Här är några bilder:
[attachment=8325:2007_10_...rationen.JPG][attachment=8326:2007_10_...tionsärr.JP
G]
Wilmer
Ujuj, lilla vovven! Hoppas rehabiliteringen går bra. Och att ni alla får sova lite i natt!

Wilma
pejori
jodu..det finns inget ynkligare än en nyopererad hund... trostar.gif
och kan man få matte att offra sig, så är det toppen...godis och handmatning.
illa att metadonet inte hjälper, då har han det besvärligt...hoppas det släpper snart för honom.
han är snart fit fore fight igen, utan en ond höft....

Eva i Skåne
Stackars liten då unsure.gif
men nu ska han väl snabbt bli pigg och slippa halta.

Kram till både Nemo och matte
smiley_small_hug.gif
Floppy
Uscha...min kille har alldeles nyss kastrerats och de berättade för mig att de kan ligga och gny och pipa ibörjan och det beror för det mesta på att de är som sagt var oroliga och de förstår inte varför de mår så konstigt...
...så lillbäbisen din behöver inte ha ont bara för att han gnyr eller piper...ville bara tala om det för dig så att du inte tror att medicinen inte hjälper för det gör den troligtvis...
...men det är ju inte lätt när världen snurrar och benen är vinglig...kanske man mår lite illa också...och tillråga på allt så har man nått konstigt runt huvudet....voine voine...
Usch vad jag tyckte synd om min lilla bäbis när han hade vaknat och fick gå med sin tratt...han försökte komma åt och tvätta och klia på pungen flera gånger...men tratten var ivägen...han till och med slickade i tratten fast den var i vägen...han såg då för ynklig ut...han tvättar väldigt mycket nu också eftersom pälsen håller på att växa ut och det kliar ju på honom så han är alldeles sårig...så slutar han inte snart så läre jag sätta på han tratten igen...jag ska tvätta rent hans skavsår från tungan nu i helgen och se hur det ser ut...

Hoppas allt går bra med sjukgymnastiken och att han får ett snabbt tillfrisknande...
Sofiia
åå unsure.gif
När min hund hade tratt (pga av juverinflammation) så lyfte jag upp matskålen lite åt henne så då gick det bra att äta, men sen efter några dagar så kunde hon äta hur bra som helst själv med tratten på fast det såg ut att vara helt fysiskt omöjligt.
Krya på vovve, och hoppas han blir bra :-)
anne-li i olofstorp
Stackars vovsing!

När min kissemisse hade tratt tog jag av den så hon kunde äta och tvätta sig lite. Dock satt jag ju intill och såg att hon inte var i närheten av såret med tungan.
Det gick så bra så, även om hon blev sur när tratten skulle på igen. crying.gif
Irene_L
När min hund Morris hade tratt pga kastrering så kunde han inte sova något. Han vägrade att lägga sig ner den första natten och så pep han hela tiden. Till slut stog han och hängde mot väggen av trötthet för lägga sig ..det vägrade han att göra. Nästa natt var jag tvungen att testa nått annat eftersom ingen av oss fick sova. g.gif

Så här gjorde jag: Jag letade på ett par gamla pyjamasbyxor efter barnen...klippte ett hål där bak på byxorna (för svansen)....sen klippte jag av byxbenen en bit.
Jag trädde på dessa byxor Morris...trädde genom svansen i hålet jag gjort...trädde ner baktassarna i de avklippta byxbenen...sen tejpade jag runt hans ben med sån där textiltejp man köper på apoteket.....tejpade också runt magen så att inte byxorna skulle åka av. Sen sa jag till Morris att nu fick han ha så här när han skulle sova . Han tittade på mig och sen la han sig och sov hela natten. Detta gjorde jag varje kväll tliis såret var läkt. Morris försökte inte nån gång ta bort byxorna. Det var som han förstod att han var tvungen att stå ut med byxorna om han skulle få slippa tratten som han hatade. happy.gif
Sailor Pluto
Men lilla vovven smiley_small_hug.gif . Man vet ju att det blir bra, men ujuj vad orolig man kan vara ändå!
Inga från Närke
Liten rapport från idag.
Var en orolig natt husse (kycklinghusse) sov inte mer än 1 timma, jag sov ca 4 timmar. Vi tog bort tratten för det verkade som att den var besvärlig. Han rör inte såret, det är så högt upp så jag tror inte han når det heller.
På morgonen idag så ville han gå ut för att kissa och därefter började han leka lite, han hade inte ont så vi har inte gett honom mera Metadon. Kl. 08,30 - 10,30 var han på Annalysen och kontrollerades och gjorde första gymnastiken. Vet. sa att han inte heller behövde mera Metadon så hon tyckte det var bra att vi inte hade gett honom mera.
Sedan fick vi lära oss också och det skall utföras 5 ggr/dag, det gick bra. Efter besöket där när vi kom hem så sov han 1,5 timma och därefter mat sedan sov han ca 2 timmar så husse och matte fick vila en stund också för att vara piggelina.
Han har ätit, druckit vatten och utfört sina behov, det han saknar är ju sina vanliga promenader det syns, med vi har bara gjort någon liten tur för det är ju jobbigt att hoppa på 3 ben.
Nu framåt kvällen verkar det vara lite besvärligare men det är klart han har ju varit lite i farten under dagen.

Imorgon dax för sjukgymnasten.
Sailor Pluto
Vad bra att vovvsingen mår bättre smile.gif ! Får man vara nyfiken och fråga mer om sjukgymnastiken? Vad är för övningar han ska göra smile.gif ?
Inga från Närke
CITAT (Sailor Pluto @ 11-10-2007, 18:02) *
Vad bra att vovvsingen mår bättre smile.gif ! Får man vara nyfiken och fråga mer om sjukgymnastiken? Vad är för övningar han ska göra smile.gif ?

Visst får du fråga. Kanske inte kan förklara riktigt så du förstår men ska försöka.
Vi ska bara böja på benet uppåt och sträcka på det lite försiktigt neråt så att musklerna inte blir mindre, de har tagit lite stryk under den tiden som han sprungit på 3 ben tidigare så de har blivit lite slappa och sedan att han inte stödjer nu då också.
Sedan kanske vi får mera övningar imorgon.
När såret har läkt så rekomenderade de simning så vi funderar på att köpa ett badkar för det har vi inte så vi kan utför det hemma och hitta en flytväst som passar, men den dagen den sorgen.
pejori
Vad roligt att han mår bättre igen...
helt otroligt vad fort dom kan piggna till igen tummenupp.gif
tror inte vi mäniskor är uppe och studsar dan efter en höftop. flirting.gif
nu kommer han snart att vara som ny
herkules
CITAT (Inga från Närke @ 11-10-2007, 18:52) *
När såret har läkt så rekomenderade de simning så vi funderar på att köpa ett badkar för det har vi inte så vi kan utför det hemma och hitta en flytväst som passar, men den dagen den sorgen.

Härligt, vilken inställning - "hunden ska simma så vi funderar på ett badkar"!!
rose.gif
HÄR finns flytvästar.
Lycka till!!
smiley_small_hug.gif
Netha
Åh så skönt att operationen gick bra och att Nemo mår bra nu. wub.gif
En riktig tuffing verkar han vara. Badkar kan ni få "nästan gratis" om ni kollar i lokala annonsblad..
så är det iaf här i trakterna. Man kan få nästan oanvända för en hundralapp.

Håller alla mina för att rehabilitering ska gå bra. tummenupp.gif

Hurtta, som Herkules gav länk till, har bara fina grejer... vi köpte overaller mm och var supernöjd.
huskatt
Hoppas att Nemo kryar på sig snart nu.Trattar är inte roliga.Min Rune var lite dålig i magen inatt,så vi var ute på bajspromenad kl 4.
Men nu är han bättre,o sover.Klappa vovven från mig.
Inga från Närke
Tack för all uppmuntran säger Nemo.
Först i morse när husse och jag var ute på morgonpromenaden så luktade det såååååååå gott hos grannen och deras lilla tax Heidi, då glömde jag bort att jag hade ont i benet. När vi kom in så sjöng (ylade) för matte och husse en stund och ville bara ut igen men det fick jag inte, varför förstår jag inte.
Jo vi skulle ju åka till sjukgymnasten och kollade att matte och husse kunde fixa gymnastiken de lärt sig och det var bra + att de fick lära sig mera, hålla i mig på ett visst sätt så jag var tvungen att ställa mig på mitt opererade ben.
Sedan tvingade sjukgymnasten mig att ligga på sidan och husse höll i så jag inte kunde resa på mig, så satte han på något som heter elektroder och det började sticka så konstigt i låret, gjorde lite ont så jag gnällde lite. Det skulle vara bra för mina muskler och även smärtlindring så om jag hade ont skulle det inte kännas lika ont, det avbröt signalerna till hjärnan så den inte förstår att det gör ont. Matte och husse fick med sig den apparaten hem så att de kan göra det 2 ggr/dag + gymnastiken. Ska tillbaka nästa fredag igen för mera gympa och borttagning av stygnen.
Matte och husse frågade om det var vettigt att köpa badkar m.m. men det tyckte inte sjukgymnasten och sköterskan. Bättre lägga pengarna på en riktig bassängträning hos en annan sjukgymnast, så då får vi väl avvakta hörde jag matte och husse säga.
På eftermiddagen har jag varit ute i solen och njutit, kollat på husse när han jobbade lite. Sedan har husse byggt en liten ramp till trappan på altanen för jag får inte hoppa i trappor än men nu kan jag gå nerför ändå så slipper de att lyfta mig för ibland gör ju det lite ont om de kommer emot benet.
Rapport kommer en annan dag.
Kram på er från Nemo hälsar också till alla katter och hundar framför allt hundtjejer som är sååååå fina just nu.
Sailor Pluto
CITAT (Inga från Närke @ 11-10-2007, 18:52) *
Visst får du fråga. Kanske inte kan förklara riktigt så du förstår men ska försöka.
Vi ska bara böja på benet uppåt och sträcka på det lite försiktigt neråt så att musklerna inte blir mindre, de har tagit lite stryk under den tiden som han sprungit på 3 ben tidigare så de har blivit lite slappa och sedan att han inte stödjer nu då också.
Sedan kanske vi får mera övningar imorgon.

Jodå, jag är med smile.gif ! Tycker att det är häftigt, det här med sjukgymnastik och djur. Ge Nemo en krya-på-dej-kram från mej smiley_small_hug.gif !
Wilmer
Härligt! Duktig husse och matte som pysslar om Nemo!

Wilma
herkules
hur är det med nemo? wub.gif
Inga från Närke
CITAT (herkules @ 16-10-2007, 00:07) *
hur är det med nemo? wub.gif

Tackar som frågar. Jo det är rätt så bra men än vill han inte stödja på benet fullt ut. Har börjat att stå på det när han kissar om vi promenerar på rätt sida så att säga och han är för lat att vända sig. Men när han går så hoppar han på 3 ben så jag får hoppas att den sjukgymnastik vi gör räcker för att behålla den muskelmassa han hade kvar vid operationen. Men det får vi veta på fredag för då ska vi in och ta stygnen och lära mera. Det konstiga är att han har varit en kille som drar när vi är på promenad eftersom vi inte varit så duktiga att lära gå fot och vet. sa att det var bra för då måste han sätta ner alla benen, men nu när vi är ute så drar han inte alls utan stannar och inväntar matte m.m. Så det blev ett litet bakslag eftersom det just nu vore bra att han drar, men det går ju inte att göra något åt, jag har kortat kopplet för att försöka att få honom till det men det fungerar inte heller. Enda gången är på morgonpromenaden som han drar lite mera tills han har utträttat det han ska, sedan går han så fint så.
Annars har han kommit igång med allt leker och busar som vanligt men på 3 ben, ibland kan det vara på 4 men jag vet inte om han sätter ner det fullt ut utan det bara ser så ut.
Kommer med mera rapporter efter fredagen när vi varit hos VET. på förmiddagen.
herkules
hur går det, stödjer nemo på benet nu?
Inga från Närke
CITAT (herkules @ 23-10-2007, 20:21) *
hur går det, stödjer nemo på benet nu?

Nej inte fullt ut tyvärr men det kommer sakta. Han börjar att pinka mera med att stå på det opererade benet och det är ett framsteg, även sova på den sidan.
Vi ska gå korta promenader sakta, sakta med kort koppel så att han verkligen går med alla 4 benen. Dessa hundar har ju en tendens till att galoppera och då blir det på 3 ben.
Muskelmassan har inte ökat enl. Annalysens sjukgym. men efter idag så hoppas jag att det skall bli bättre. Vi har varit och simmat och det gick jättebra, under resterande dagen så skulle han inte ha gymnastik utan bara elbehandlingen för att inte få för ont efter ovanliga rörelser. Vi skall göra besök 5 ggr, 1g/vecka och få lite nya rörelser varje gång från den sjukgymnasten vi beöker nu. Hon tyckte att det inte alls var konstigt att han inte gick på 4 ben så snart efter operationen och att musklerna inte var så förslappade som vi hade hört från tidigare sjukgym. Ska på fredag till Annalysens gymnast och förhoppningsvis sista gången för annars är det för kostsamt att ha 2 sjukgymnaster och sedan när de ger lite olika bud så vet man ju inte vem man ska rätta sig efter, då är det bättre att ha bara en.
Fick höra idag att den på Annalysen har endast utbildning för människor och bara någon vecka med djur och det kändes inte så förtroendeingivande, så jag hoppas att det går mot rätt håll med den vi har nu. Verkade i alla fall duktig, arbetar även på djursjukhuset i Karlstad 1g/vecka. Vi fick även lära oss lite massage men det var nästan de rörelserna vi har gjort på eget bevåg själva för vi har sett att Nemo tycker om det.
Fick även höra att Folksam är det enda försäkringsbolaget som inte ersätter för rehabilitering så då blir det lite kostsamt om vi måste åka både till Annalysen och badet, så jag hoppas de godtar på Annalysen att vi går bara till en person.
Ska ringa till Folksam under morgondagen och kolla upp detta för säkerhets skull. Men det får ju kosta vad det ska för Nemo ska blir frisk så är det bara fast det kommer att ta tid. Mellan 3-5 månader sa nya sjukgymnasten, och kanske längre p.g.a. av årstiden.
Annars är han pigg och det är full rulle som vanligt det är svårt att inte låta honom hoppa och skutta och springa som han själv vill så ibland får han släppa loss.
Hälsningar från Nemo och matte.
Inga från Närke
En liten uppdatering igen om Nemo:
Vi var och simmade igår och det gick jättebra. Han har ökat lite i muskeln och stöder mera nu när vi är ute på promenader. Så det går framåt men tar tid. Han får inte göra stora skutt och hopp ännu som t.ex. hoppa upp i soffan men tyvärr så går det ju inte att hindra detta om man inte låser in honom och eftersom han gör det själv och det inte är så högt så sa sjukgymnasten att det inte var så farligt.
Han har lärt sig att gå på rampen som husse har byggt från altenen och ner till gräset så trappor undviker vi där det går. För övrigt är det full rulle utomhus.
Vårt program ser ut ungefär så här på dagarna:
1, Klockan 06,30 första morgonbesöket ute på gräsmattan.
2. Mellan 07,00 - 07,30 Elbehandling
3, Mellan 07,30 - 07,45 Gymnastik
4. Vid 08,30 ca första morgonpromenaden ca 1 tim. med 5 min. gåträning i kort koppel så han går på alla 4 benen, sedan långt koppel för att springa av sig. Återigen 5 min. o.s.v.
5. Lite vila och sömn, sedan lunch vid 12-tiden ca och därefter gymnastik igen vid 12,30 - 13,00 eller tvärtom. Därefter vilar vi en stund ca 1 tim.
6. Vid 15,00 är det dags för nästa promenad och därefter massage.
7, Vid 17,00 dag för gymnastik igen och lite gåträning inomhus över lite hinder+promenad ute om han vill gå ut.
8. Vid 21,00 ungefär är det dags för elbehandlingen och gymnastik och sedan lite massage och kvällspromenaden.
Sedan ska vi simma 1 g/vecka men den dagen ska vi hoppa över 15,00 o. 17,00 träningen.

Som ni ser är det fullt upp, men det är roligt att se att det går framåt, gäller bara att vi inte tappar suget och det har vi inte gjort ännu eftersom man ser resultatet.
herkules
härlig läsning! smiley_small_hug.gif
kämpa på!!
Inga från Närke
Det går framåt fortfarande. På onsdag är det dags för simning nr. 3 i Örebro.

Sedan ett annat problem som vi fått med Nemo.
När han ser djur och diverse annat (vissa personer) på TV så skäller han som en liten tok. De får INTE vara där verkar det som. Problemet är ju att djur kan dyka upp var som helst på t.ex. reklam inte bara på djurprogram.
Kan det vara vaktinstinkt eller vad ? För hör han någon gå förbi på gatan utanför så gör han samma sak. Först skäller sedan gnyr.
Hur ska vi på bästa sätt få bort detta, försöker att säga tyst och att de får vara där i TV-en, men ibland så funkar inte det utan jag får ta i lite hårdare i nacken för att tysta. Likaså när han hör något utanför så brukar jag säga att det finns ingen där, samtidigt är det ju bra att han varnar men det borde vara bara när han hör att de kommer in på vår parkering eller trapp. Hur ska man lära honom att skilja på detta.
Har ni något bra tips ni som har större erfarenhet av hundar än jag så är jag tacksam.
Skicka gärna PM eller mejl om ni vill.
herkules
CITAT (Inga från Närke @ 05-11-2007, 19:10) *
Det går framåt fortfarande. På onsdag är det dags för simning nr. 3 i Örebro.
Sedan ett annat problem som vi fått med Nemo.
När han ser djur och diverse annat (vissa personer) på TV så skäller han som en liten tok. De får INTE vara där verkar det som. Problemet är ju att djur kan dyka upp var som helst på t.ex. reklam inte bara på djurprogram.
Kan det vara vaktinstinkt eller vad ? För hör han någon gå förbi på gatan utanför så gör han samma sak. Först skäller sedan gnyr.
Hur ska vi på bästa sätt få bort detta, försöker att säga tyst och att de får vara där i TV-en, men ibland så funkar inte det utan jag får ta i lite hårdare i nacken för att tysta. Likaså när han hör något utanför så brukar jag säga att det finns ingen där, samtidigt är det ju bra att han varnar men det borde vara bara när han hör att de kommer in på vår parkering eller trapp. Hur ska man lära honom att skilja på detta.
Har ni något bra tips ni som har större erfarenhet av hundar än jag så är jag tacksam.
Skicka gärna PM eller mejl om ni vill.

De flesta hundar larmar - det är deras uppgift. En puli larmar mycket! smile.gif
Jag har belönat med godis och sagt att nu är det bra, det fungerar bra här hemma, de tystnar när jag uppmärksammat deras larmrapport.
Många lär sina hundar skälla på kommando för att ta bort "okynnesskall".
Inga från Närke
Igår var vi på simning igen här lite bilder. Tyvärr blev de lite dimmiga p.g.a. av all fukt från bassängen men lite ser ni.
[attachment=9547:Nemo_1.JPG] [attachment=9548:Nemo.JPG]

Vi fick beröm av sjukgymnasten att det hade gått ovanligt fort med Nemos ben eftersom han redan nu använder det nästan helt och att musklerna har återkommit undan för undan. Men det är tack vare vår envishet säger hon och det är ju roligt med uppskattning och när man ser resultatet ännu roligare.
Nästa vecka torsdag är sista gången sedan ska vi på återbesök hos VET. för en koll så får vi höra vad de säger. Kommer bättre bilder förhoppningsvis också efter det besöket eftersom husse ska vara med, då kan jag konsentrera mig enbart på fotograferingen och inte både hålla i kameran och kopplet som vi styr honom med. Ett som sjukgym. håller i och ett som jag håller i för att styra honom så han inte går upp ur bassängen.
Netha
Ser ju ut att gå jättebra... tack vare matte och husse. wub.gif
Inga från Närke
I torsdags var vi på vår sista simning och imorgon måndag ska jag ringa för återbesök hos VET. Det har gått bra, vi ska fortsätta med gymnastiken som vanligt.
Nemo är numera så van vid den att det räcker med att jag sätter mig på golvet och säger till honom att kom nu så ska vi ha gympa så kommer han och lägger sig mellan mina ben och vi gör de rörelserna som vi ska.
Musklaturen är bara 1/3-del mindre än på det friska benet så det är gott betyg, så fortsätter vi med allt så ska det nog blir fullt ut så småning om. Vi ska försöka att börja simma hemma 1 g/vecka, fick ju tag i ett beg. badkar gratis och lånat flytväst av grannen.
På sista promenaden på kvällen så belastar vi benet med vikter på totalt 15 gram för att träna upp styrkan och det ska han göra också ett tag framöver.
Tack än en gång för era uppmuntrande ord det hjälper så att man inte tappar gnistan trots att det ibland känns jobbigt, men Nemos hälsa går före allt annat.
ingrid fuxwall
Vilket jobb Ni lagt ner bravo.gif
Bettis
Kram till dig och Nemo smiley_small_hug.gif så bra att allt börjar bli normalt nu. Du sa att han larmar. Om inte Nemo vet vad tyst betyder så taggar han sig och ska tala om för dig att det kommer/är någon i närheten, det är ju som någon sa hans arbetsuppgift. Om du då "hojtar i" typ höjer rösten, så tänker hunden yes nu är matte med mig du taggar upp honom och han tror att han gör rätt. Han skäller och du skäller då är vi tillsammans matte tänker hunden, om du säger till honom att ok nu har jag hört att du skäller för att det är någon här och det är ok, nu vet jag. Ta sedan och bara lugnt gå iväg men du måste tala om för Nemo att han har varit duktig som talat om att det kommer någon, han gör bara sitt jobb. Försök med detta en tid och se om det ger resultat, hundar är ju som människor olika ibland funkar något annars får man försöka med något annat, lycka till båda två flirting.gif
Netha
CITAT (Inga från Närke @ 25-11-2007, 20:54) *
I torsdags var vi på vår sista simning och imorgon måndag ska jag ringa för återbesök hos VET. Det har gått bra, vi ska fortsätta med gymnastiken som vanligt.
Nemo är numera så van vid den att det räcker med att jag sätter mig på golvet och säger till honom att kom nu så ska vi ha gympa så kommer han och lägger sig mellan mina ben och vi gör de rörelserna som vi ska.
Musklaturen är bara 1/3-del mindre än på det friska benet så det är gott betyg, så fortsätter vi med allt så ska det nog blir fullt ut så småning om. Vi ska försöka att börja simma hemma 1 g/vecka, fick ju tag i ett beg. badkar gratis och lånat flytväst av grannen.
På sista promenaden på kvällen så belastar vi benet med vikter på totalt 15 gram för att träna upp styrkan och det ska han göra också ett tag framöver.
Tack än en gång för era uppmuntrande ord det hjälper så att man inte tappar gnistan trots att det ibland känns jobbigt, men Nemos hälsa går före allt annat.

Fantastiskt att det går så bra... men det är ju tack vare matte och husse jobbar så hårt med träning. bravo.gif
pejori
jösses vilket jobb ni lagt ner trostar.gif
skönt att ni kan se slutet på det nu tummenupp.gif
Inga från Närke
En liten uppdatering.
Var hos VET. igår för efterkontroll och enligt henne var det bara bra. Hon kollade när han sprang och såg att han idag använder benet. Musklerna hade inte riktigt kommit till fullo men det kan ta upp till 1 år enl. henne. Så det var bara att fortsätta som vanligt med gymnastiken och lite simning hemmavid i badet och ute i sommar. Vi ska på återbesök i januari + 1 års sprutan.
Det är ju skönt att det har gett resultat det jobb vi har gjort. Men det ser vi ju själva också det är ett riktigt litet busfrö vi har biggrin.gif
herkules
jag tycker att ni har varit helt fantastiska med nemo - tillsammans har ni gjort ett jättejobb. BRAVO!! smiley_small_hug.gif
Inga från Närke
CITAT (herkules @ 13-12-2007, 15:47) *
jag tycker att ni har varit helt fantastiska med nemo - tillsammans har ni gjort ett jättejobb. BRAVO!! smiley_small_hug.gif

Tack för det herkules. Jo det har varit en jobbig tid men det är det värt allt slit och när man ser förbättringar är det ju roligt. Men ibland så har man nästan tappat sugen men bitit ihop och så går det bara av farten igen. När man tröttnat har man haft dåligt samvete men VET. sa att det gjorde inget om vi hoppade över en dag ibland för att ladda om våra batterier. Hon tyckte också vi hade gjort ett bra jobb, att det gått fort.
Men nu måste vi stretcha benet mera bakåt så att det inte blir ärrbildningar och han blir stel så där ska vi lägga krutet tills nästa besök så får vi se.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon