Full version: Nu är jag här.
Finn Klematis

Hej!

Jag sysslar med klematis och svarar på frågor om dessa växter.Har tidigare varit på Allt om Trädgårds forum.
men kommer inte in.
Mariann
Det ser jag fram emot! Jag vill gärna odla klematis men det är bannemej svårt, iaf för mig....
jag odlade en i kruka nu ett par år men vissa skott vissnar confused.gif
Nu har den åkt ner i rabatten så får vi se. Vissne sjuka kan det väl inte vara när det bara handlar om ca 1/3 av skotten som vissanr?
KarinSKARA
Hej Finn!
Det är många som inte får komma in på AoT och några har hittat hit.
Dina STORA kundskaper om ALLT som rör Klematis är och kommer att vara till nytta.
VARMT välkommen säger jag som inte heller blir insläppt -cry-.gif
Karin i Marum
anjachill
[attachment=8329:Konvlajblomma.JPG]

Hejsan Finn! Jo, det verkar som om den enes död är den andres bröd.....det funkar inte bra hos AoT forum - än - och jag undrar om och när? Här är en bild på konvaljbuskens blomma - den blommar än.

mvh, Anja
Helen i Piteå Zon 5
Hej och Välkommen ALLA forumvänner från AoT, roligt att ni har hittat hit smiley_small_hug.gif Själv har jag delat min tid mellan dessa två forum, men det kommer nog i framtiden bli mesta tiden här yes.gif / Helen
Finn Klematis
CITAT (Mariann @ 11-10-2007, 08:31) *
Det ser jag fram emot! Jag vill gärna odla klematis men det är bannemej svårt, iaf för mig....
jag odlade en i kruka nu ett par år men vissa skott vissnar :confused:
Nu har den åkt ner i rabatten så får vi se. Vissne sjuka kan det väl inte vara när det bara handlar om ca 1/3 av skotten som vissanr?

Det är ganska vanligt att en del klematis gör som Din. Prova med att klippa ner den till hälften när den blir ca.en meter hög.

Mvh.
Finn.
LindaLunda
Hej Finn!
Kul att se din signatur här !
Linda
renate
Hej Finn,nu går det väl att kommer in på AOT,jag kom in igår kväll.Fick mail från Malin där hon ber om ursäkt att det strulade.Men det är roligtatt så många hittade Odla som är ett lika bra forum som AOT.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon