Azola
Tog igår kväll in mina blommlådor till ett oisolerat vindsrum som just nu håller ca +5-10° på dagarna. Ett fönster finns. Lådorna blommar för fullt så det är med sorg i hjärtat jag sätter in dem, kan ju inte längre njuta av fröjden. I lådorna finns vita Pellisar, Marguriter, vit häng Lobelia och någon vacker röd liten blomma som jag inte vet vad heter!! Någon som vet?? unsure.gif
Har läst olika information om vinterförvaring av Pellisar exempelvis, men har inte kläm på om jag ska klippa ner dem ännu eller längre fram.(har mycket plats så för den skull behövs det inte) Läste också om någon som övervintrat Marguriter, så i år tänkte jag att de ska få stå kvar i blommlådan tillsammans med Pellisarna och de övriga. Kan ju tänkas att det funkar eller vad tror ni??? TIPS/RÅD thanks.gif

[attachment=8346:Låda_30_8.07.JPG]
Fenja
Ser ut att vara en petunia!
Mvh
Fenja
Azola
blush.gif har tänkt detsamma men tyckte inte att bladen stämmde. Inte heller är den "klistrig" som Petuniorna brukar vara. Men det kanske är en annan typ, så ditt svar är nog det rätta! Tack Fenja /ge kissarna o vovsen en kram från mig/Rosie
Fenja
Din petunia skulle kunna vara en millionbells, de kladdar inte! Funkar bra att övervintra sticklingar av wink.gif. Djuren kramar tillbaka!
Mvh
Fenja
Tesa
Surfinia, kanske...en variant på petunia det också
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon