Full version: En fransig klocka,
anjachill
Soldanella pusilla x carpatica blommar en andra gång! Så himla glad jag blir!

Ber jättemycket om ursäkt att namnet var fel - jag var trött igår efter allt möjligt!

mvh, Anja
Tezzla
Finfin liten blomma wub.gif
Helen i Piteå Zon 5
Så vacker! yes.gif
pusillus
Aldrig sett denna! Tillhör de blanka fina hasselörtsliknande bladen till blomman?
Jättefin
Alexander-VG-zon3
åhhh jätte vacker , ska lägga namnet på minnet
renate
Den var söt Anja,skulle vara fint i mitt stenparti,är det svar att få tag på den?
anjachill
CITAT (renate @ 13-10-2007, 21:31) *
Den var söt Anja,skulle vara fint i mitt stenparti,är det svar att få tag på den?

Renate! Vad roligt att du gillade min Soldanella. Det är ju så att när man samlar på lite ovanligare växter är inte tillgången så väldigt stor alla gånger (kanske lite av tjusningen?).
Ofta hittar jag mina rariteter hos mina standradleverantörer så som Spezialplant, Peter Korn, Botaniska och olika växtmarknader som TA anordnar på försommaren och på sensommaren.
Dessutom frösår jag själv en del och fröerna skaffar jag på många olika ställen, men bl a från Gardens North, SRGC.

mvh, Anja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon