Full version: Löss på paprika.
Tosan
Det börjar bra i min övervintrings/förkultiveringsanläggning... Fuchiorna hade löss när jag tog in dem, de fick duscha och såpspritsprayning, efter några dar såg jag ett par nya och sprayade med provado. Allt väl.
Nu såg jag att en av rossticklingarna hade ett par löss, provadospray även där. Men när jag tittade på paprikaplantorna så är där mängder med löss, hur många som helst.
Så, vilken metod rekommenderar ni åt dem? Man är ju lite försiktigare med sånt man ska äta...
Preussen
och då ska du absolut inte ta hjälp av pinnar, den verksamma substansen sätter i frukterna. ta och bespruta och skölj sedan frukterna innan du äter dem.

vill du veta mer så använd sökfunktionen här på odla.
Tosan
Jo, jag började läsa på förpackningen och såg det... Så det blev såpsprit. VArken vatten eller såpa är ju giftigt och t-sprit är ju gjort av etanol så det är ju inte farligt i så små mängder smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon