Sidor: 1, 2, 3
marskattan
Jag måste säga att jag är väldigt egoistisk, för jag tar det bästa ur båda världar. Vissa saker gillar jag bättre här på Odla och andra har AoT varit bra på. Tillsammans utgör dessa två forumen en väldigt stor kunskapsbank som jag utnyttjar allt efter behag. Och när jag kan tillföra något så försöker jag göra det....
Tesa
Och jag blir så trött på sånt här att jag tror nästan jag får lst att leta upp nån annanstans än odla och AoT no.gif ...trädgårdsblogg.se har ett forum tummenupp.gif
Magdis
Nejj Tesa, du får inte gååå! sad.gif
kerstin z5-6
Hej igen ! Jaha ja .. ohemma känns det ännu på ett ställe och på mitt andra hem förekommer pajkasting om vilket forum som är "bäst"
Jag vet inte vilket som är värre ..

Dessutom flera "nya bekanskaper "som yttar sig -som om -, Ja som om de läst här och på Aot mycket länge -... trist .. no.gif

Att diskutera vilket forum som är eller #var bäst är väl ändå rätt infantilt ?

Anette ! Tyvärr var jag bortrest när du sände din lista och antagligen är det försent ? Kan jag skicka ett eget mail ? O kopiera ditt fina inlägg ?

K

igl
att enas om att bägge forumen är lika bra? kan vi göra det?
mvh
inger
Magdis
CITAT (igl @ 18-10-2007, 22:51) *
att enas om att bägge forumen är lika bra? kan vi göra det?
mvh
inger

jag är helt säker på att bägge forumen är lika bra o att vi är av samma skrot o korn alla som hänger på respektive forum.
Gillan
CITAT (Magdis @ 19-10-2007, 00:22) *
jag är helt säker på att bägge forumen är lika bra o att vi är av samma skrot o korn alla som hänger på respektive forum.

Det var precis det jag försökte säga med mitt inlägg...............ingen är bättre än nån annan tummenupp.gif

CITAT (Gillan @ 18-10-2007, 19:27) *
Men snälla nån! Många gånger så har det pratats om sandlådefasoner i forumet, men om det inte är sandlådefasoner, att människor med samma gemensamma intresse sitter och ödslar både energi och tid på att nedvärdera varandra för att det ena forumet skulle vara bättre än det andra, då vet inte jag vad sandlådefasoner betyder. Det känns som när man gick i småskolan och tre inte kunde leka ihop!

Vi som har valt Odla, har gjort det för att vi trivs så fantastiskt bra här! Precis som de som har valt AOT har valt det på precis samma grunder. Sen finns det de som valt båda eftersom de trivs på båda ställena. Men inte betyder väl det att det ena skulle vara bättre än det andra??? Så har då jag aldrig upplevt det i alla fall. För mig har det med smak och kemi att göra. Tror inte för ett ögonblick att det finns kunnigare folk på vare sig det ena eller det andra forumet. Och om nu nån mot all förmodan skulle tro det! Låt dem då göra det. Var och en är ju som bekant salig i sin egen tro giggle.gif

Nu tycker jag att alla gräver ner det här tjafset och fortsätter att dela det fantastiska intresse vi faktiskt har tummenupp.gif

Sköt om er därute smiley_small_hug.gif

......................
Berith
CITAT (Gillan @ 19-10-2007, 06:30) *
Det var precis det jag försökte säga med mitt inlägg...............ingen är bättre än nån annan tummenupp.gif
......................

Och jag vill säga att ingen är sämre än nån annan! tummenupp.gif
Gillan
giggle.gif , Jo, det är ju klart, istället för att säga........bra sagt Gillan..............så kan man ju börja analysera ordbetydelser dunno.gif ohmy.gif

Gillar dig med Berith, inget snack om saken kompiskram.gif
Berith
CITAT (Gillan @ 19-10-2007, 06:43) *
giggle.gif , Jo, det är ju klart, istället för att säga........bra sagt Gillan..............så kan man ju börja analysera ordbetydelser dunno.gif ohmy.gif

Gillar dig med Berith, inget snack om saken kompiskram.gif

Men du! kompiskram.gif (skickar också en sån för att inte missuppfattas) Jag menade inte att märka dina ord, men jag säger hellre till andra att dom inte är sämre än andra. Till mina barn t.ex.: "du är inte sämre än Kalle-Brita" än att jag säger "du är inte bättre än Kalle-Brita".

Det tar jag som positivt, men det kanske bara är jag? dunno.gif Jag menar.... alla är väl bäst? Egentligen...?

Du Gillan... Bra sagt! tummenupp.gif
Gillan
CITAT (Berith @ 19-10-2007, 06:55) *
Men du! kompiskram.gif (skickar också en sån för att inte missuppfattas) Jag menade inte att märka dina ord, men jag säger hellre till andra att dom inte är sämre än andra. Till mina barn t.ex.: "du är inte sämre än Kalle-Brita" än att jag säger "du är inte bättre än Kalle-Brita".

Det tar jag som positivt, men det kanske bara är jag? dunno.gif Jag menar.... alla är väl bäst? Egentligen...?

Du Gillan... Bra sagt! tummenupp.gif

tummenupp.gif Du har faktiskt alldeles rätt där Berith..........fast jag brukar säga att "du" är lika bra som alla andra yes.gif
Berith
CITAT (Gillan @ 19-10-2007, 07:09) *
tummenupp.gif Du har faktiskt alldeles rätt där Berith..........fast jag brukar säga att "du" är lika bra som alla andra yes.gif

Så egentligen menar vi samma...? g.gif Ska testa!

När min lilla Stina-Louise kommer hem från konståkningsträningen och säger: "Mammmaaa! -cry-.gif Gullan gjorde en massa jättefina piruetter idag men jag bara ramlade hela tiden!! -cry-.gif " så säger ju jag "Men lilla Stina-Louise, du är inte sämre än hon för det, bara för att hon kan göra jättefina piruetter och inte du kan".

Jooo men det gör vi nog!
grycken
Jag började på Odla för några år sen, hittade hit när jag sökte på pallkragar och var nybliven odlingslottsinnehavare. Sen tipsade mig en arbetskamrat om AoT, men jag tyckte att det verkade rörigt i början. Efter att tag vande jag mig och gick in på bägge fora varje dag. Tycker Aot är rätt OK nu, jag har inte haft några problem med inloggningen, hade samma användarnamn och signatur vilket säkert underlättade. Har inte heller lagt in så många bilder i mitt album.

Det finns alternativ till Odla och AoT, t.ex. här: http://www.tradgard.ifokus.se/ . Jag har inte varit inne där så mycket ännu, har fullt sjå att bevaka släktforskarsajter, trädgårdssajter och sajter om LCHF (lågkolhydrathögfettsmetoden). Har dessutom ett arbete att sköta. Därför var det rätt skönt att AoT låg nere ett tag. rolleyes.gif
Gillan
CITAT (Berith @ 19-10-2007, 07:25) *
Så egentligen menar vi samma...? g.gif Ska testa!

När min lilla Stina-Louise kommer hem från konståkningsträningen och säger: "Mammmaaa! -cry-.gif Gullan gjorde en massa jättefina piruetter idag men jag bara ramlade hela tiden!! -cry-.gif " så säger ju jag "Men lilla Stina-Louise, du är inte sämre än hon för det, bara för att hon kan göra jättefina piruetter och inte du kan".

Jooo men det gör vi nog!

Du skulle ju kunna testa med att säga till Stina-Louise att hon är precis lika bra tummenupp.gif , för hon kanske kan en massa annat som Gullan inte kan yes.gif ..........( Himla bra exempel rotfl.gif )
Berith
CITAT (Gillan @ 19-10-2007, 07:32) *
Du skulle ju kunna testa med att säga till Stina-Louise att hon är precis lika bra tummenupp.gif , för hon kanske kan en massa annat som Gullan inte kan yes.gif ..........( Himla bra exempel rotfl.gif )

Ska testa det nästa gång. tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon