Full version: Äntligen!
Gita
......fick en av mina favoritförfattare Nobelpriset. Har följt Doris Lessings författarskap i över trettio år.
Ni som inte läst henne har massor fantastiska böcker kvar att läsa.
Gita
Piccante
CITAT (Gita @ 11-10-2007, 20:26) *
......fick en av mina favoritförfattare Nobelpriset. Har följt Doris Lessings författarskap i över trettio år.
Gita

Jag har tänkt varje år att, nu ska jag börja med att läsa Nobelpristagarna med start från årets pristagare och framåt..... men det har inte hänt än tyvärr giggle.gif Kanske kommer jag igång i år med att läsa. Lessinger verkar ha varit ganska produktiv så böckerna ska väl vara lätta att hitta i alla fall.
Snöflinga
Tillhör också en av mina favoritförfattare tummenupp.gif Helt otroligt att det äntligen är en författare med stor läsekrets som får priset ... Oftast är det någon totalt okänd som grävts fram från någon håla någonstans slap.gif
ingrid fuxwall
Som sagt jag har läst en del nobelpristagare men oftast långt efter att de fått priset ( de svenska) men nu har det otroliga hänt! Jag har läst en bok eller några stycken, för har man läst en av den kvinnan har man nog oftast fortsatt, även om det var några år sedan för min del
Gossen Ruda
För mig blev utnämnandet som vanligt ett stort "jasså". Läser visserligen mycket men spiller inte tid på att läsa sånt som inte intresserar mig och dit hör dom flesta författare som Svenska akademien valt ut. Jag har tidigare gjort det och resultatet har oftast blivit en gäspning. För den som undrar så har jag inte läst nånting av Doris och tänker inte göra det heller. sleep.gif
Wilmer
Vad gillar en gosse att läsa då? g.gif

Jag har bara läst några böcker av Doris, men de gillade jag skarpt. Skönt att någon fått nobelpris som skriver "normala" böcker som folk faktiskt har läst av fri vilja innan författaren fått nobelpris!

Wilma
Gossen Ruda
Gossen gillar mest facklitteratur och reseskildringar, dvs verklighetsförankrade böcker. Märkligt nog också fantasy, från sf till Tolkien. Men skönlitteratur, deckare och annat som är fiction i verkligheten har jag svårt för. Modern diktning är helt oläsbar.
krellus
CITAT (Gita @ 11-10-2007, 20:26) *
Gita

Äntligen en författare som många "vanliga" har hört talas om... lite kul.
Då slipper alla springa till bokhandeln för att köpa en bok bara för att man "måste" han den i hyllan... flirting.gif
Tezzla
CITAT (Gossen Ruda @ 15-10-2007, 10:09) *
Gossen gillar mest facklitteratur och reseskildringar, dvs verklighetsförankrade böcker. Märkligt nog också fantasy, från sf till Tolkien. Men skönlitteratur, deckare och annat som är fiction i verkligheten har jag svårt för. Modern diktning är helt oläsbar.

Ja, men då är det ju inte konstigt att du gäspar åt nobelpriset i litteratur eftersom det faktiskt handlar om skönlitteratur.

(Lessing har skrivit SF, kanske du borde läsa henne ändå?)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon