deborah
Hej
Jag tänkte skaffa lite växter till badrummet. Min vanliga filosofi är more is more, och den kommer väl gälla här också. Jag vill alltså ha en massa klätterväxter överallt.
Ljus och luftfuktighet borde vara idealistkt för många växter.
Men vad händer om det kommer schampostänk på växterna? Någon som har någon erfarenhet? Finns det några arter som är tåligare än andra?
Fenja
Tror inte att det gör så mycket om det inte är stora mängder som skvätter omkring! Du kan väl duscha lite på dem om du oroar dig? Gullranka, ormbunkar, ampelliljor brukar funka bra i badrum.
Mvh
Fenja
Euphorbia
Jag har monstera, doftranka och Kardemumma står ungefär en meter från duchen, och jag har inte lyckats stänka några skadliga mängder schampo på dom än så länge, du får väl vara lite försiktig när du duschar wink.gif .
Ciczi
Jag har en Crassula ovata i mitt badrumsfönster. Får se hur länge den mäktar med men änsålänge är den fin.

Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon