Åsá i Torsfäboda
12-10-2007, 12:18
Nu har jag gett upp om AOT, kommer inte in nånstans, som så många andra. Va kul att se att det finns fler "kändisar" här. Trodde jag skulle bli helt utan "dataträdgården". Inte hade jag trott att Forumflytten skulle bli en SÅN mardröm...Snacka om att ta livet av en kär vän!
Helen i Piteå Zon 5
12-10-2007, 12:24
Hej och Välkommen hit Åsa! Jo, det kommer fler och fler hit till Odla och det är jättekul! Här kan vi trädgårdsprata och titta på foton

/Helen
Irene_L
12-10-2007, 12:27
Välkommen hit Åsa! Här är ett härligt ställe där vi kan prata om det vi gillar...växter och trädgård.
Rolf i Västmanland
12-10-2007, 12:29
Jag pratade nyss med Kenneth och det var ju som jag redan misstänkte. Order uppifrån (från Bonniers då) att alla fora inom Bonniers ska se likadana ut. Att man inte har en aning om vad man åstadkommer med sådana direktiv är ju bara alltför vanligt. Men, det är ju konstaterat av folk som begriper, att koncernledningar har en astronomisk övervikt av psykopater jämfört med befolkningen i övrigt.....
Tråkigt att inte heller Odlas album kan förses med texter innan man klickar upp bilderna. Det var en av de stora fördelarna med gamla AoT.
LindaLunda
12-10-2007, 12:35
Ja vi är många som hittat hit!
Välkommen till både dig och mig
Linda Lunda
CITAT (Rolf i Västmanland @ 12-10-2007, 12:29)

Tråkigt att inte heller Odlas album kan förses med texter innan man klickar upp bilderna. Det var en av de stora fördelarna med gamla AoT.
Visst går det att skriva text före en bild, om det var det som avsågs?

Och man kan naturligtvis även skriva efter?
LindaLunda
12-10-2007, 12:52
CITAT (KURT @ 12-10-2007, 13:35)

Visst går det att skriva text före en bild, om det var det som avsågs?

Och man kan naturligtvis även skriva efter?
Jo men jag tror inte det var så det menades. Vi hade texter bredvid våra tumb-bilder i fotoalbumen där man kunde skriva ner en beskrivning av bilden.
Linda
Anna NV Uppsala
12-10-2007, 21:45
Ja det är just det som jag saknar allra mest. Man har ett album med rosor, 9 thumbs per sida och säg sisådär en 10 albumsidor (då har det blivit för svårhanterligt, dags att dela). Och kommentarerna intill tumme-bilderna. En som besöker albumet behöver då inte klicka upp varenda bild för att få se kommentaren.
Just den strukturen har gjort att många har lagt in bilder från forumträffar, resor, rundvandringar i egna trädgården, arbetsbeskrivningar, händelseförlopp när man bygger damm, växthus, med mera. Oj vad jag saknar den möjlgheten!
Om man vill bygga fotoalbum så behöver man väl inte göra det i direkt anslutning till ett växt forum (eller för den delen något annat forum). Det finns ju många andra ställen på nätet som är specialinriktade på just fotoalbum, de kommer alltid att kunna erbjuda bättre lösningar. Sedan borde man väl kunna länka dit i sin profil i forumet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.