Full version: kan man ha mer otur?!
aizza
GAAAH!! mad.gif
N, nu r jag riktigt lessen, har ftt mjldagg p mina passiflora (en stor del av alla mina), plus att jag verkar ha ngot kryp som ter p mina blommor.Vad ska jag gra, mjldaggen kan jag ju f bukt p men nu nr det blir som sm hl i mina blad p mina passiflora s brjar jag misstnka sm kryp, ngon som vet vad det kan vara fr sm djvlar som vill f mig p dligt humr... ranting.gif

pejori
ingen kul det dr ranting.gif crazy.gif
om du inte ser eller vet vad det r fr kryp, fr du spraya med allt som finns...frn spalsning till nikotinvatten...lite provado och provado+ ocks fr att gardera dej....
hller tummarna unsure.gif
aizza
det ser ut som sm sm sm svarta prickar p undersidan av bladen dr de har "gnagt hl", inte hl rakt igenom, men det kommer vl....
pejori
nr jag flyttade frra sommaren, lyckades jag f hela bestndet smittat av ull och skldlss.... slap.gif
miste ett tiotal hoyor och ett tiotal orkideer....bladkakutasna hller jag p med nnu, men det ser lovande ut,, s ge inte upp...jobba p en dag i veckan med sprutet, s ger dom sig snart.... giggle.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon