Full version: Yucca
Fligan
Hej,

Kpte en yuccapalm fr ca ett halvr sen och nu har den brjat vissna, bladen lngst invid stammen har torkat och vissnat bort. Kan inte frst om jag vattnat fr mycket eller fr lite eller om den har sttt fr ljust eller fr mrkt. Den str vid fnstret p en pall nu. Vad ska jag gra fr att rdda den, ser verkligen inge rolig ut nu? Tittta p bifogade bilderna.

Tack fr hjlp,

Sofia
igl
krukan ser lite liten ut tycker jag. plantera om den i en strre. det kommer ju nya fina skott nerifrn s kapa den hgsta stammen en bit ned. det kommer att sl ut nya skott frn den d. de tycker om att st ljust men inte i sol. vattna mttligt.
mvh
inger
freddie
fr mycket vatten?
pejori
tycker det ser mera ut som, att toppskottet brjar "stamma sig".... tummenupp.gif
d vissnar ett antal blad lngst ner, som ska bli en ny stam...
samtidigt kommer nya blad i toppen....den ser frisk och grn ut, s hav lugn...nr ljuset kommer tillbaka s skjuter den fart igen tummenupp.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon