Full version: Yucca
Fligan
Hej,

Köpte en yuccapalm för ca ett halvår sen och nu har den börjat vissna, bladen längst invid stammen har torkat och vissnat bort. Kan inte förstå om jag vattnat för mycket eller för lite eller om den har stått för ljust eller för mörkt. Den står vid fönstret på en pall nu. Vad ska jag göra för att rädda den, ser verkligen inge rolig ut nu? Tittta på bifogade bilderna.

Tack för hjälp,

Sofia
igl
krukan ser lite liten ut tycker jag. plantera om den i en större. det kommer ju nya fina skott nerifrån så kapa den högsta stammen en bit ned. det kommer att slå ut nya skott från den då. de tycker om att stå ljust men inte i sol. vattna måttligt.
mvh
inger
freddie
för mycket vatten?
pejori
tycker det ser mera ut som, att toppskottet börjar "stamma sig".... tummenupp.gif
då vissnar ett antal blad längst ner, som ska bli en ny stam...
samtidigt kommer nya blad i toppen....den ser frisk och grön ut, så hav lugn...när ljuset kommer tillbaka så skjuter den fart igen tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon