Full version: Hur rik är du
Ralf
http://globalrichlist.com/

Här kan du se hur rik du är o jämnföra dig med resten av jordens befolkning.

[attachment=8408:rik.jpg]

ovan blev min plavering. Känner jag mig så rik??
Vet ej, men ja e glad varje dag jag går på WC, öppnar mitt kylskåp, går till livsmedelsbutiken med dess överflöd och avslutar dagen med ett varmt bad.

Tobb
OK, inte för att vara dryg eller så. Utan det är för att vi blev "indoktrinerade" på en temadag i skolan...
Egentligen är inte vattenspolande toaletter så bra i miljösympunkt, man blandar ut det egentliga innehållet med typ 200-400 liter rent vatten(inkl bad, duschvatten mm). Så de sa att egentligen är det bättre med torrtoaletter, eller urinsorterande. Så man tog tillvara på kvävet och kunde använde det som gödsel.

De sa även att det var någonstans kring 1'000'000'000-2'000'000'000 (glömt siffran)personer som levde på ca 1 dollar per dag... sad.gif
Tosan
[attachment=8411:namnlös.JPG]
Du tjänar bra mycket mer än jag iaf
pejori
= 2,929,555,343
You are the 2,929,555,343richest person in the world! You're in the TOP 48.82%
richest people in the world!

inte mycket att yvas över här inte unsure.gif

hur fick jag till det nu då??? rolleyes.gif laugh.gif
Huggorm
Jag ligger på plats 57,392,897, det är fortfarande en bra bit kvar till toppen
gammelnalle
= 668,194,940
You are the 668,194,940richest person in the world!
You're in the TOP 11.13%
richest people in the world

(Jag slog in 16000 euro vilket borde bli vad jag tjänade ifjol -ingen HÖG lön precis)

Ja och jag vet att jag har mycket att vara tacksam över och är det.
Jag kan äta mig mätt varje dag (och äter för mycket)
Jag behöver inte frysa i mitt hus (eller svettas för den delen)
Jag har "fått" en "gratis" utbildning
Jag har råd att unna mig "semester" ja t.o.m. åka utomlands om ag så önskar..
I måndags var jag tvungen at uppsöka läkare efter att ha jobbat på egen hand..bokstavligt thumbdown.gif fick sy 5 stygn och fick stelkrampsspruta: Min nota: 150:- Vad skulle det kostat om jag fått betala hela notan?? 2000-3000:- förmodligen..

Men visst gnäller jag och vill ha mer.....

b

Eva-Helene
Ja, nog gnäller vi och tycker att vi har för lite pengar. Det är lätt att glömma hur eländigt majoriteten av jordens befolkning har det när man bor i ett så tryggt samhälle som vi gör.
Så här ligger jag till i listan:
You are the 768,952,599 richest person in the world! You're in the TOP 12.81%
Netha
Minner mig om dotter 10 -11 årgammal, ville inte äta linsgryta som serverades till middan.
Mamma och pappa förmanar och säger... Tänk så många barn som aldrig får äta sig mätta...
som kanske inte ens får mat varje dag.

Jaha, blir de mättare om jag äter upp min portion?
Piccante

CITAT
= 765,702,352
You are the 765,702,352 richest person in the world! You're in the TOP 12.76%

Herre gud!!! jag som varit student/deltidsarbetslös/arbetslös under året och inte tjänat några större summor alls hamnar ändå bland de översta 12,8% fear.gif Tyvärr får det mig inte att känna mig mycket rikare för det. För jag har en känsla av att mina omkostnader står i relation till den levnadsstandard vi är vana vid. Jag är ändå en låginkomsttagare som har det knapert för det är dyrt att leva i vårat land.
Biggan_
CITAT (Netha @ 14-10-2007, 22:08) *
Minner mig om dotter 10 -11 årgammal, ville inte äta linsgryta som serverades till middan.
Mamma och pappa förmanar och säger... Tänk så många barn som aldrig får äta sig mätta...
som kanske inte ens får mat varje dag.

Jaha, blir de mättare om jag äter upp min portion?

Vilken underbar kommentar! giggle.gif
Blomstertanten
Ganska meningslöst test ! sleep.gif

Att jag är rikare än de fattiga i Afrika behöver jag inte göra ett test för att förstå !

Och inte blir jag rikare av det heller ! no.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon