Full version: Favoritväxt
Malva15
Jag öppnar en tråd för att visa upp favoriter bland krukväxter i krukväxtsamlingen. Mina favoriter är: hibiskusar och jasmin. Vilka är era? rolleyes.gif
freddie

Ödesträd i österfönster

Ödesträd nr 2

favoriterna är mina gamla ödesträd
pejori
Hoyor, orkideer och sågbladskaktusar...
och liljor....och julkaktusar...och...nä..det går inte att välja slap.gif
gillar det mesta tror jag dunno.gif
Sofiia
mina favoriter är absolut orkidéer, orkade inta ladda upp bilder, men orkidéer av alla de slag. Resten av mina växter lever nog ett svårt liv!! (för de glömmer jag bort...) Och min bonsai gillar jag också skarpt, den glömmer jag inte bort! för den visar när den vill ha vatten rolleyes.gif
Ciczi
Hibiskusar så klart!!!

Ciczi
Tosan
Alla som behagar blomma! smile.gif
Får sällan mina krukväxter att blomma, men när de gör det är de ju helt fantastiska! smile.gif
Blomstertanten
Finns bara en !
Hoyor wub.gif Det är de enda krukväxter jag har numera biggrin.gif

Eva-Helene
Solenostemon, Sansiveria, Fredskalla och Saint Paulia. Såklart att jag gillar fler krukväxter också, men det är dessa som överlever min behandling!
Malva15
Kul att få se och höra om era favoriter! Hoyor kan man verkligen samla på och även så orkidéer och hibiskusar. Ödesträd kan tydligen bli verkligt gamla, min mor har ett över 25- årigt ödesträd som hon älskat alla dessa år.
blomma.gif Fler får gärna höra av sig och berätta om favoriter!

CITAT (Eva-Helene @ 14-10-2007, 10:37) *
Solenostemon, Sansiveria, Fredskalla och Saint Paulia. Såklart att jag gillar fler krukväxter också, men det är dessa som överlever min behandling!

Hur ser en Solenostemon ut? Alla de du nämnt är verkligen tacksamma!
Elin_87a
Hej!

Jag tycker mycket om saintpaulior.... Har fått i hop nu en liten samling med namnade sorter wub.gif

hoyorna tycker jag också är väldigt vackra likaså orkideér smile.gif
Malva15
biggrin.gif
En bild på hur mitt köksfönster såg ut sommaren 2006.
pialotta
samma som Tosan - alla som behagar blomma!
Just nu är favvisen Målarborsten, Hippeastrum, som håller på att slå ut för första gången! och Ruellian som har minst 50 blommor nu.
yenny
Hoya wub.gif det är min favorit... jag har en radda av dem i min signatur.
Felicia
Hibiskus tycker jag mycket om för dom är så tåliga och blommar så himla fint utan krux.
Flamingo-blomma tycker jag också mycket om men dom har jag inte lyckats nåt bra med tyvärr.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon