Full version: Favoritvxt
Malva15
Jag ppnar en trd fr att visa upp favoriter bland krukvxter i krukvxtsamlingen. Mina favoriter r: hibiskusar och jasmin. Vilka r era? rolleyes.gif
freddie

destrd i sterfnster

destrd nr 2

favoriterna r mina gamla destrd
pejori
Hoyor, orkideer och sgbladskaktusar...
och liljor....och julkaktusar...och...n..det gr inte att vlja slap.gif
gillar det mesta tror jag dunno.gif
Sofiia
mina favoriter r absolut orkider, orkade inta ladda upp bilder, men orkider av alla de slag. Resten av mina vxter lever nog ett svrt liv!! (fr de glmmer jag bort...) Och min bonsai gillar jag ocks skarpt, den glmmer jag inte bort! fr den visar nr den vill ha vatten rolleyes.gif
Ciczi
Hibiskusar s klart!!!

Ciczi
Tosan
Alla som behagar blomma! smile.gif
Fr sllan mina krukvxter att blomma, men nr de gr det r de ju helt fantastiska! smile.gif
Blomstertanten
Finns bara en !
Hoyor wub.gif Det r de enda krukvxter jag har numera biggrin.gif

Eva-Helene
Solenostemon, Sansiveria, Fredskalla och Saint Paulia. Sklart att jag gillar fler krukvxter ocks, men det r dessa som verlever min behandling!
Malva15
Kul att f se och hra om era favoriter! Hoyor kan man verkligen samla p och ven s orkider och hibiskusar. destrd kan tydligen bli verkligt gamla, min mor har ett ver 25- rigt destrd som hon lskat alla dessa r.
blomma.gif Fler fr grna hra av sig och bertta om favoriter!

CITAT (Eva-Helene @ 14-10-2007, 10:37) *
Solenostemon, Sansiveria, Fredskalla och Saint Paulia. Sklart att jag gillar fler krukvxter ocks, men det r dessa som verlever min behandling!

Hur ser en Solenostemon ut? Alla de du nmnt r verkligen tacksamma!
Elin_87a
Hej!

Jag tycker mycket om saintpaulior.... Har ftt i hop nu en liten samling med namnade sorter wub.gif

hoyorna tycker jag ocks r vldigt vackra likas orkider smile.gif
Malva15
biggrin.gif
En bild p hur mitt kksfnster sg ut sommaren 2006.
pialotta
samma som Tosan - alla som behagar blomma!
Just nu r favvisen Mlarborsten, Hippeastrum, som hller p att sl ut fr frsta gngen! och Ruellian som har minst 50 blommor nu.
yenny
Hoya wub.gif det r min favorit... jag har en radda av dem i min signatur.
Felicia
Hibiskus tycker jag mycket om fr dom r s tliga och blommar s himla fint utan krux.
Flamingo-blomma tycker jag ocks mycket om men dom har jag inte lyckats nt bra med tyvrr.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon