Full version: Kastanjer
zaaritha
Plockade upp 5-6 kastanjer p kyrkogrden. Nu undrar jag hur man beter sej
nr man" planterar" dem?
Ska man fila p dem?
Eller; bara stta ner dem i jorden o hoppas p det bsta?
Huggorm
Menar du hstkastanjer? Jag spred ut ett antal frra hsten, med varierande noggrannhet. Av de som jag anstrngde mig lite fr och petade ner i hygglig jord s var det flera som grodde. Dessutom grodde ett antal som lg kvar under trdet. Ngra av dessa har jag flyttat, med varierande resultat. En dog efter ngon mnad, en annan rkade jag nog mosa frra helgen. Andra lever fortfarande, men har inte vxt srskillt bra den hr kalla sommaren, alla vxte 10-15cm i brjan och fick en del blad men stannade sedan av. Fr se om dom klarar vintern men jag r tveksam.

Och jag filade ingen, men fler hade kanske grott om jag gjorde det.

Om det var kta kastanjer du menade s kan du bara ignorera det hr inlgget smile.gif
zaaritha
Tack fr svar! Jovisst menar jag hstkastanj.
Ok, d petar jag ner dem i jorden o hoppas att nn lyckas gro.................
Cortina
Kastanjen gror och tar sig sig ltt. Har ett kastanjetrd som r fyra r nu p terassen i en kruka, men fr att trivas br den ha gott om utrymme, annars vxer den dligt och dr efter ett par r.
Huggorm
Undrar om den inte har plrot ocks, s skall man ha den i kruka br den vara djup fr att den skall trivas p sikt
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon