Ananas
Var hos svärmors sommarhus där det står en monsterstor novemberkaktus nu i slutet av september. Tog med mig några sticklingar hem för hon tänkte "avliva" den stora plantan och jag tyckte det skulle vara roligt om den kunde leva vidare...

Tog hem dem och satte i ett glas med vatten men kom på att det kanske inte är rätt sätt att göra?

Vad ska jag göra med mina sticklingar? Det kanske var helt fel tid att ta dem men jag vill i allafall försöka.

TAcksam för hjälp.
pejori
sätt dom i jord direkt, och vattna inte förrän du ser början till nya blad....blanda järna i lite sand för säkerhets skull...ducha ytan bara med sprayflaska
Ananas
Då ska jag åtgärda det imorgon redan! smile.gif Tack för hjälpen!

Lite skoj för moderplantan är minst 75 år gammal iallafall! biggrin.gif Eftersom den brukar stå kvar i sommarstugan och där hålls kallt på vintern och vattnas knappt aldrig, men ändå så är den överöst med blommor sen runt påsk. Otroligt vacker!
Fenja
Men gud, ta hand om den gamla plantan i stället!! Ge bort den om du inte vill ha den själv.
Mvh
Fenja
Ananas
Med tanke på att vi hade bilen full med katt och barn och annat så fanns det inte en chans att jag kunde ta hand om det stora monstret. Den får helt enkelt vara kvar i svärmors sommarhus så länge den vill.
Jga tar hand om mina små sticklingar istället.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon