Ananas
Var hos svrmors sommarhus dr det str en monsterstor novemberkaktus nu i slutet av september. Tog med mig ngra sticklingar hem fr hon tnkte "avliva" den stora plantan och jag tyckte det skulle vara roligt om den kunde leva vidare...

Tog hem dem och satte i ett glas med vatten men kom p att det kanske inte r rtt stt att gra?

Vad ska jag gra med mina sticklingar? Det kanske var helt fel tid att ta dem men jag vill i allafall frska.

TAcksam fr hjlp.
pejori
stt dom i jord direkt, och vattna inte frrn du ser brjan till nya blad....blanda jrna i lite sand fr skerhets skull...ducha ytan bara med sprayflaska
Ananas
D ska jag tgrda det imorgon redan! smile.gif Tack fr hjlpen!

Lite skoj fr moderplantan r minst 75 r gammal iallafall! biggrin.gif Eftersom den brukar st kvar i sommarstugan och dr hlls kallt p vintern och vattnas knappt aldrig, men nd s r den verst med blommor sen runt psk. Otroligt vacker!
Fenja
Men gud, ta hand om den gamla plantan i stllet!! Ge bort den om du inte vill ha den sjlv.
Mvh
Fenja
Ananas
Med tanke p att vi hade bilen full med katt och barn och annat s fanns det inte en chans att jag kunde ta hand om det stora monstret. Den fr helt enkelt vara kvar i svrmors sommarhus s lnge den vill.
Jga tar hand om mina sm sticklingar istllet.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon