Full version: Avlöva rosor?
Tosan
Har för mig att jag läste nånstans att man ska avlöva ff gröna rosor på hösten. Stämmer det? Och vad händer om man inte gör det?
Alexander-VG-zon3
jag avlövar inte rosor , dom klarar sig ändå . hos mig finns det gröna rosor långt in i dec och dom växer och blommar lika vackert som dom ska . fast sen bor jag i zon 1-2 om det är nån skillnad
EvaMJ
Bor i zon 3 och har aldrig avlövat några rosor. I år har dock ovanligt många avlövat sig själva redan nu och andra har rådjuren fixat.
Tosan
Tack för svaren. Då är det nog inte så nödvändigt iaf... Iofs bor jag ju betydligt kallare, men ändå.
Alexander-VG-zon3
CITAT (EvaMJ @ 13-10-2007, 22:53) *
Bor i zon 3 och har aldrig avlövat några rosor. I år har dock ovanligt många avlövat sig själva redan nu och andra har rådjuren fixat.

här med min äldsta ros är helt utan blad nästan förutom toppen som är sommar grön , men det kan vara att jag har svarta fläck sjuikan på bladen ( det heter väl så) men det gör ju att dom fäller bladen snabbt . får alltid sjukdomar på bladen under regniga sommar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon