HelenaL
Vi har bde ppen och stngd kompost. Nr jag grvde om den ppna nyligen, s mrkte jag att grannkatterna anvnt den som toalett sad.gif Det var vldigt fin jord fr vrigt, men jag vill inte anvnda den till nsta rs grnsaker om bakterier o likn verlever vintern. Gr det att kompostera om den (i stngd kompost d wink.gif ) och anta att temperaturen tar dd p farliga organismer?
KURT
Det r inget problem om du inte lgger den p grnsakerna precis innan du skall skrda dem.
HelenaL
Tack fr svaret! D tar jag nog och grver ner kompostmaterialet direkt nu nr jag grver om efter den hr odlingsssongen.
Bee
Frlt en fnig frga men varfr skulle gdsel frn katt vara farligare n gdsel frn ko, hst eller hna?
inglan
r det fr att de andra r vegetarianer?
r det inte ngot med att gravida inte ska ha nrkontakt med kattens avfring ocks...?

g.gif

Hlsningar Inglan
sa, mlardalen zon 2
Toxoplasmos, parasit, vanlig hos katter kan orsaka fosterskador samt kan vara farlig fr mnniskor med nedsatt immunfrsvar.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon