Full version: Rosor i hink?
Erika i Sandviken
Tyvärr hann jag inte få ner 3 av mina nyinköpta rosor i landet (nytt land=inte färdigt) tror ni man kan vinterförvara dem i en hink med rosjord i inomhus i vinter typ tvättstugan i källaren eller kanske stallet +5grader????
Tosan
Jadå, det går bra. Passa på bara så de inte får ohyra eller torkar ut.
Har du inte tillskottsbelysning i källarn så rekommenderar jag stallet.
Själv beställde jag rosor från odla nu i höst, och bor ju inte så bra till för höstplantering, dessutom är de klena. Så de bor numer i hinkar i källarn under lysrör och har börjat skjuta skott smile.gif
Mejal
jag skulle ställa dem i stallet. Då har du dessutom lite koll på hur de mår och att de inte torkar ut. Ditt problem kommer att bli till våren när de börjar växa och de inte har ljus. Men det kan du kanske lösa på något sätt.
noranettan
Kan det inte vara fiffigt att jordslå bara. Har du dom i hink med jord betyder det tillsyn lite vattning, mer pyssel. I jord behöver man inte tänka på särskilt mycket, bara gräva upp till våren och sätta på rätta stället. rolleyes.gif Anette
Kajsa
Gräv ner dom ute istället var du har plats, är det fönster eller för varmt i tvättstugan börjar dom snart skjuta skott.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon