Full version: vinterförvaring
hfahlen
Hej
Är det någon här på forumet som vet om det finns något stället där man kan vinterförvara sina växter..typ handelsträdgård eller liknande som har den servicen i Göteborgstrakten. Alla har ju inte tillgång till ett inglasat uterum vilket skulle vara det optimala för egen del.
Växterna det handlar om är vinrakor, passionsfrukt, fikon, alla i kruka.
Tacksam för svar
// Håkan
Alexander-VG-zon3
plantskolor brukar kunna övervintra för en kostnad .
hfahlen
Tack för snabbt svar..dessvärre tar inte någon av plantskolor/handelsträdgård eller Bellis växtmiljö i Gbg-området emot växter för vinterförvaring.
Nån som har nåt annat bra förslag ??
// Håkan
anna_rispan
mamma o pappa har haft vinranka på balkong. vanlig indragen men utan inglasning. klarar inte den du har köpt det?

brukar man inte kunna ha passion inomhus? jag vet alltså inte har bara för mig att jag läst det?
Alexander-VG-zon3
CITAT (hfahlen @ 14-10-2007, 10:44) *
Hej
Är det någon här på forumet som vet om det finns något stället där man kan vinterförvara sina växter..typ handelsträdgård eller liknande som har den servicen i Göteborgstrakten. Alla har ju inte tillgång till ett inglasat uterum vilket skulle vara det optimala för egen del.
Växterna det handlar om är vinrakor, passionsfrukt, fikon, alla i kruka.
Tacksam för svar
// Håkan

vilken sort av passinblomma är det ? , den blåa klara ner till -23c .

fikon,vinranka virar du in i grön vinterväv så klara dom vintern hyfsat bra . fikonet är en liten chansing beroende vilken sort du har , Bornholm fikonet klara sig hos dig om du virar in den i sådan väv. passionblomman om det är den blåa virar du in i väv . sen övervintrar du då dom ute med väv runt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon