Full version: Bilder
Malva15
Hej!

Jag undrar hur jag skall göra för att bilderna jag lägger in i forumet skall synas utan att man behöver logga in sig först? Alla bilder jag har lagt in blir bara synliga vid inloggning men jag ser att andra medlemmars bilder syns utan inloggning. unsure.gif g.gif
Berith
Konstigt... Eller så förstår inte jag hur du menar. giggle.gif Menar du att du bara ser en del bilder när du är inloggad, och oinloggad syns dom inte?
Krolliljan
Jag testar här:

[attachment=8422:Micke0001.jpg]

Men om jag tar från mitt album syns den .
KURT
CITAT (Krolliljan @ 14-10-2007, 11:22) *
Jag testar här:

[attachment=8422:Micke0001.jpg]

Men om jag tar från mitt album syns den .

Ja det stämmer att man måste vara inloggad för att kunna se bilder som är bifogade, och alltså ligger lagrade på forumets hemsida. Om man däremot länkar till en bild som ligger någon stans på nätet, eller i eget album, så kan man se den även om man inte är inloggad. Men så här fungerar i princip alla forum.
Berith
CITAT (KURT @ 14-10-2007, 13:55) *
Ja det stämmer att man måste vara inloggad för att kunna se bilder som är bifogade, och alltså ligger lagrade på forumets hemsida. Om man däremot länkar till en bild som ligger någon stans på nätet, eller i eget album, så kan man se den även om man inte är inloggad. Men så här fungerar i princip alla forum.

En sak till som jag inte visste om, antagligen för att jag inte funderat på det. Bra att veta! yes.gif
Krolliljan
Om man länkar bilden med www-adressen via knappen till vänster där uppe när man skriver inlägget,så syns den. yes.gif

Malva15
Tack! Nu förstår jag. Lyckades lista ut det när jag tittade ordentligt. Man kan ju se en ruta där man kan hämta albumbilder till vänster där man skriver inläggen... yahoo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon