Full version: Amaryllis
Jorun Månstråle
Hejsan!
Efter förra julen satte jag ner mina vissnade amaryllislökar i en pappåse, förvarade dem i mitt garage. När jag nu plockade fram påsen så finner jag att de har börjat skjuta upp sina gröna blad, visserligen bara 1-2 cm. Min undran är;? lökarna är väldigt mjuka utanpå, ja ända in till hälften av löken, innersta delen är fast och hård. Vad har hänt, har de torkat bort lite grann, kommer de att orka blomma till julen, hur ska jag behandla dem???
Tackar på förhand.
/ Eva
Fenja
Här kan du kika lite i tidigare trådar om amaryllis och se hur du ska göra med dem!
Mvh
Fenja
rosita
Lånar tråden lite...
Jag får alltid mina amaryllis att komma igen, men alltid utan blommor och det är ju inte de långa gröna bladen man är så förtjust i! ranting.gif Hur gör ni för att få dem att blomma?
Lady Hamilton
CITAT (rosita @ 15-10-2007, 06:31) *
Lånar tråden lite...
Jag får alltid mina amaryllis att komma igen, men alltid utan blommor och det är ju inte de långa gröna bladen man är så förtjust i! ranting.gif Hur gör ni för att få dem att blomma?

Näring efter blomningen och sedan minst 6 veckors kylförvaring tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon