aanderss
räcker de att bara göra en ny kanalsökning på digitalboxen?
Lilla Birka
Förmodligen behöver du inte göra något alls om du redan har en digitalbox inkopplad.... men observera att jag säjer förmodligen tongue.gif
aanderss
CITAT (Lilla Birka @ 14-10-2007, 22:11) *
Förmodligen behöver du inte göra något alls om du redan har en digitalbox inkopplad.... men observera att jag säjer förmodligen tongue.gif

jo vill man ha kvar svt o tv4 måste man kanalsöka
Lilla Birka
har du parabol eller kort?
aanderss
CITAT (Lilla Birka @ 14-10-2007, 22:21) *
har du parabol eller kort?

kort o boxer
Lilla Birka
men då vet du ju redan hur man gör , eller? smile.gif
aanderss
CITAT (Lilla Birka @ 14-10-2007, 22:26) *
men då vet du ju redan hur man gör , eller? smile.gif

jag trodde kanske att man behövde göra något ytterligare för att få de att fungera
KURT
Du måste förmodligen göra en ny kanalsökning. Du kan kolla detaljerna för "din" sändarmast hos Teracom. Där står om kanalerna kommer att flyttas vid omläggningen.

http://www.teracom.se/?page=5883
Farbror Blå
Välkommen till digital-TV-Sverige!
Här släcktes TVn ut förra året, vilket kostade mej en avsevärd summa pengar:

Digitalboxen kopstade så mycket så jag satsade lite extra och fick med parabol och Viasat på köpet.
Nu har vi ett PLUS-abonnemang, vilket gör att vi lätt spelar in två saker samtidigt och kan pausa i det man ser.

Se upp för kostnaderna! Idag kostar vårt TV-tittande 4500-5000 om året mot tidigare!!

Och då kan vi inte se lokalnyheterna på fyran, eftersom dessa inte sänds över satellit... så lokalnyhetrena är stockholmsnyheterna...
KURT
Varför inte passa på att kasta ut TV:n i stället (eller behålla den för DVD men inte köpa digitalbox). Nyheter kan man se via dator.
*Ulrica*
CITAT (KURT @ 15-10-2007, 11:30) *
Varför inte passa på att kasta ut TV:n i stället (eller behålla den för DVD men inte köpa digitalbox). Nyheter kan man se via dator.
Vi funderade på det... men man måste ju ändå betala tv-avgiften till Radiotjänst.... sad.gif
Avgiften borde bli kopplad till innehav av digitalbox istället för TV.... yes.gif
Vår digitalbox kostade en tusenlapp. Förmodligen kommer vi att behöva någon sorts antenn också för så fort det blåser lite så blir det störningar på 4:an och 6:an så de blir helt omöjliga att se på (som en trasig dvd). Annars har bilden blivit avsevärt bättre, vi kunde knappt se 1:an före omläggningen.
aanderss
nu är alal kanalerna borta utom de danska och kanalsöka kan man inte göra för än efter 18 00 i kväll
KURT
CITAT (*Ulrica* @ 15-10-2007, 10:41) *
Vi funderade på det... men man måste ju ändå betala tv-avgiften till Radiotjänst.... sad.gif
Avgiften borde bli kopplad till innehav av digitalbox istället för TV.... yes.gif
Vår digitalbox kostade en tusenlapp. Förmodligen kommer vi att behöva någon sorts antenn också för så fort det blåser lite så blir det störningar på 4:an och 6:an så de blir helt omöjliga att se på (som en trasig dvd). Annars har bilden blivit avsevärt bättre, vi kunde knappt se 1:an före omläggningen.

Jag vet inte hur definitionen ser ut nu. Men man BORDE ju bara behöva betala TV-licens om man verkligen kan ta emot TV-sändning. Har man inte digitalmottagare och det inte finns några analoga signaler så borde man INTE behöva betala?
aanderss
nu har jag fått in digitaltv igen men en sak är lite märkligt. på tvillingboxen ändrades inga kanal platser alls men på huvudboxen kom svt 1 på plats 102 och svt 2 på plats 103. på plats 1 kom danmarks radio 1 o på plats 2 danmarks radio 2.

hur kan platserna vara olika på tvillingboxen o huvudboxen
Pirum
Våra boxar var också rubbade, när vi ställde om för en månad sedan. Ena boxen körde vi installationen på en gång till, då blev det korrekt. Andra boxen, en precis likadan Philips 2010 (tror jag den heter) valde vi att återställa till fabriksinställningarna, och sen köra installation igen. Så nu är båda korrekta :
aanderss
CITAT (Pirum @ 15-10-2007, 17:44) *
Våra boxar var också rubbade, när vi ställde om för en månad sedan. Ena boxen körde vi installationen på en gång till, då blev det korrekt. Andra boxen, en precis likadan Philips 2010 (tror jag den heter) valde vi att återställa till fabriksinställningarna, och sen köra installation igen. Så nu är båda korrekta :

jag vill inte greja för mycket med dem och vad gör de om svts kanaler ligger sist eller först
*Ulrica*
CITAT (KURT @ 15-10-2007, 14:26) *
Har man inte digitalmottagare och det inte finns några analoga signaler så borde man INTE behöva betala?
Så borde det vara ja. Men så är det inte. Det är innehavet av en TV som räknas... giggle.gif
KURT
CITAT (*Ulrica* @ 15-10-2007, 17:50) *
Så borde det vara ja. Men så är det inte. Det är innehavet av en TV som räknas... giggle.gif

Ja så verkar det vara i Sverige, men vad jag förstår så är det INTE så i andra länder som infört digital-TV. Där betalar man BARA avgift om man kan ta emot signal. Å andra sidan så börjar man i andra länder kräva att de som vill se TV på nätet, måste logga in med lösenord som man bara får som licensbetalare! Och när man inför digital-TV i Norge så måste alla ha kort, då kan man i princip inte smita undan!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon