Ing-Marie i Finnerödja
Nu kan inte jag heller längre vänta. Aot har varit ett måste varje morron sen jag blev arbetslös för några år sedan så dagarna har varit milslånga de senaste veckorna Dom kanske får fart på det så smånongom, hoppas att det går bra för dom för många användare har dom missat som kanske inte återvändet. Detta forum tycker jag ser mycket roligare ut så här blir jag nog kvar om jag bara kan lära mig allafunktioner ;-)).
Man blir väl aldrig för gammal för att lära sägs de ju......
//Ing-Marie

pintodeblue.jpg

Irene_L
Välkommen hit Ing-Marie! rose.gif

Är det nått du undrar över så är det bara att fråga! tummenupp.gif
Ing-Marie i Finnerödja
Det kommer säker frågor så småningom jag får ta det lite försiktigt och kolla runt först
men tack för erbjudandet.
//Ing-Marie
Alba
Välkommen hit.

Ja det är väl så att frågorna kommer så småningom när man utforskat lite. Men jag säger som Irene.....fråga på om det blir problem.
LindaLunda
HEJ!!!!!! smiley_small_hug.gif

Linda
KarinSKARA
Jätteroligt att se din signatur igen.
VÄLKOMMEN hit, till ett Forum som fungerar helt perfekt.
Dessutom är JÄTTEKUL att utforska.
MÅNGA roliga knappar att trycka på. yaay.gif

Här finns många JÄTTETREVLIGA nya och gamla trädgårdskompisar. kram1.gif

STOR
smiley_small_hug.gif
Karin i Marum
malin72
jätte välkommen hit...fniss jag har en större tråd i småprat där vi hälsar till er för det är lätt att missa någon ibland :giggle:
Helen i Piteå Zon 5
Hej och Välkommen Ing-Marie, roligt att se fler av AoT forumister här yes.gif / Helen
Eva i Västerås
Jag är också med.
Har varit på båda forumen ganska länge, men jag tyckte FAKTISKT att AOT-s (gamla) forum var skönare för småprat.
Här är mer fyrkantigt och organiserat, men lättare att hitta svar på speciella saker.
Lena i Torslanda
Jo nu samlas många gamla kompisar från AoT här. Jag har varit här under många år men inte skrivit så frekvent. Vi får väl se hur det utvecklas framöver, jag vill gärna ha 2 forum som tidigare.
Betty
Hej och välkomna alla nya och nygamla säger jag med! smile.gif
Azola
Välkommen säger jag med! smile.gif
sqrulan

Från mej också,hoppas att du kommer att trivas. smiley_small_hug.gif
Siv i Bollnäs
Hej Ing-Marie i Finnerödja och välkommen! Jag blev så glad när jag såg att du kanske är en fuchsiamänniska? Inte för att jag är någon sådan direkt (jag har bara kanske 8-9 stycken) men jag skulle väldigt gärna vilja veta vad dom heter som jag har! Fuchsior är ju så otroligt vackra egentligen. Här finns tydligen inte nån som har kunnat hjälpa mig med mina frågor (som finns i en annan tråd) men jag kastar mig över dig direkt!
Jag kallar dom bara för nr 1, osv. dvs i den ordning som bilderna kommer:
Många hälsningar Siv i Bollnäs! smile.gif

Jag glömde förtydliga: nr 1 och nr 2 är samma, men bild nr 2 visar hela plantan. Nr 3 är en hängfuchsia med lite tufsig mitt i både ljusa och mörka fransar liksom, nr 4 och 5 är samma. Ingen hängfuchia.
Siv

Ytterligare en kommentar: Bild nr 4 och 5 är inte samma planta men dom ser likadana ut?
Siv
Ing-Marie i Finnerödja
Ja Siv jag är fuchsiatokig men tycker det är svårt på bild att se men om jag skulle försöka gissa på dom du har så
nr1-2 Sun Filipe eller Lady Thumb
nr 3 Rohees King
nr 4 Lindisfarne
nr 5 Mini Rose
Om du är medlem på Aot (och kommer in i deras forum) så har du en expert där som kan allt .
Kenneth på Söder heter han, du känner säker till honom . Har ett helt gäng bilder i Aots forum men det är kass just nu och går knappt att få någon uppfattning om hur bilderna ser ut. :-((
Hoppas jag har hjälpt dig lite
//Ing-Marie
Siv i Bollnäs
Tack snälla Ing-Marie! (Jag har faktiskt en syster som heter Ing-Marie också - men hon är ingen blomsterexpert!) Tyvärr kommer jag inte alls in på AoT nu längre, och jag måste säga att det är inte ofta jag varit där heller då jag har tyckt bättre om Odlas forum. Men det finns ju en site med mycket fuchsiabilder på i bokstavsordning; har man bara fått lite förslag så kan man ju faktiskt gå in där och titta på deras bilder och försöka jämföra (www2.dicom.se/fuchsias) - man orkar ju inte plippa upp hundratals bilder på vinst och förlust! Tyvärr så är inte alla deras bilder särskilt bra; en del bilder stämmer dåligt med de bilder jag har tagit på mina fuchsior och där jag faktiskt vet vilka det är!
Det var en mycket vacker fuchsia du hade med på ditt första inlägg! Sådana gillar jag - gärna lite ovanligare färger som i blått, vitt eller blekrosa med anstrykning åt grönt nästan.
Hälsningar Siv smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon