Elcyion
Hej

Hoppas jag har lagt in det här inlägget rätt nu. Jag söker en Dischidia pectenoides till min pojkvän som fyller år "snart", och jag vet inte var jag ska hitta någon... sad.gif Någon som vet var den går att få tag på?
Malva15
Försök på större handelsträdgårdar men jag tror det är lättast att få tag på dem under våren-sommaren... sleep.gif
Elcyion
Ska kolla där smile.gif Hoppas verkligen den går att få tag på under vinterhalvåret med. Frågade i vår blomsteraffär här, och hon sa att den är välkänd, men ovanlig. Inte säsongsbunden (vilket jag frågade specifikt). *hoppas hoppas*

Edit: Hittade precis någon som säljer frön på tradera om någon är intresserad smile.gif
sqrulan
Här kommer en bild på min sådd av Pungranka som den heter på svenska.Tänk på att man ska så dom nya fröerna så fort som möjligt eftersom grobarheten avtar fort (läste det nånstans) confused.gif
Mina grodde på bara två dagar. w00t.gif

Bilden är en vecka gammal så dom är större nu. yes.gif
Elcyion
CITAT (sqrulan @ 15-10-2007, 17:20) *
Här kommer en bild på min sådd av Pungranka som den heter på svenska.Tänk på att man ska så dom nya fröerna så fort som möjligt eftersom grobarheten avtar fort (läste det nånstans) confused.gif
Mina grodde på bara två dagar. w00t.gif

Bilden är en vecka gammal så dom är större nu. yes.gif

Var fick du tag på dina frön? *nyfiken* Visst, jag kan köpa på tradera, men hur nya är de fröna? Svårt att veta innan man har planterat dem smile.gif
Elcyion
Eftersom jag inte får tag på pungranka i våra blomsteraffärer, chansade jag och ropade in fröna från Tradera. Är det någon som vet vad de vill ha för att trivas? Hade tänkt plantera dem som en hemlis till pojkvännen, och glömde läsa på blush.gif
Hoppas kunna inhandla rätt jord (om den jag inte har hemma duger) och ev. större kruka i helgen. Någon som kan lite riktlinjer?
sqrulan
blush.gif Ojdå,denna tråd hadde jag glömt att läsa!

Fröerna fick jag av en vän på ett annat forum och dom var jätte
färska.
Jag sådde i vanlig så jord och dom grodde väldigt snabbt.

Det är min första sådd av punranka så jag kan inte ge några goda
råd utan hoppas bara att det ska gå vägen.

Denna tid på året brukar jag undvika att så fröer,inbillar mej att det är
svårare att hålla dom små plantorna vid liv hela mörka vintern.

Nu har jag extra belysning på dom så chanserna är ju större då att
dom klarar sig.

Om någon har goda råd så tar jag också gärna emot lite av den varan. blomma.gif
Elcyion
CITAT (sqrulan @ 20-10-2007, 14:10) *
Om någon har goda råd så tar jag också gärna emot lite av den varan. blomma.gif

Puttar upp smile.gif Ser också fram emot lite tips och råd smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon