Full version: Fröer.
sqrulan
Undrar om någon har fröer över av dessa?Hoppas,hoppas,hoppas!!! blomma.gif

Clematis från Estland rose.gif

Svart krollilja rose.gif

Gul krollilja rose.gif

Blå mossflox rose.gif

Vit mossflox rose.gif

Lilje bulber(stavas?) rose.gif

Pm,a om ni har så kan vi bestämma pris m.m. tummenupp.gif
sqrulan
blush.gif Jag lyfter min tråd och håller tummar och tår. shy.gif
maja zon 5
Hej Sqrulan !
Har du kollat på Tradera ? Där kan du hitta mycket intressant. Har själv "ropat in " fröer där och jag har hittills aldrig blivit besviken. Ibland kan det tom. bli ganska billigt.
Hälsar Maja zon 5 biggrin.gif
kerstin z5-6
Har du gått med i fröbibban på AoT -? Mossflox blir svårt -de har ju satt frö som de släpp för länge sen ...
Vit kroll lilja kan du få skal av i vår
sqrulan
blush.gif Oj,jag har inte sett att någon svarat här!

Krollilja vit och mahognyröd har jag Kerstin och fröbibban är jag med i,hoppas på
klematis fröer där.

Visst Maja har jag försökt på tradera det var där jag fick upp ögonen för den vackra
svarta krolliljan.Där fanns även gul såg jag.
Men det verkar vara fler än jag som vill ha dom. -cry-.gif

Till våren hoppas jag på en liten tuva blå mossflox den är så vacker.
lyckero
Jag såg idag att det finns kvar lite frö på min clematis Piilu, fast den har jag ju köpt på Blomsterlandet ju.... Därför nappade jag inte tidigare.
PM:a eller maila mig om du är intresserad av den.
Lyckero
kerstin z5-6
Och den svarta krollliljan finns ju i norrlänen hos en del , men man får köa för den -Tror jag väntade 5 år på mina barnknölar " de har inte blommat ännu ..

DE som kan köpas är inte lika svarta som den -mer mörkröda ..
Juli S
CITAT (sqrulan @ 16-10-2007, 08:22) *
Undrar om någon har fröer över av dessa?Hoppas,hoppas,hoppas!!! blomma.gif

Clematis från Estland rose.gif

Pm,a om ni har så kan vi bestämma pris m.m. tummenupp.gif

Jag har klematis från Estland och lär att få en till giggle.gif . Min mama skickar till mig växter därifrån. Vet inte vad klematisen heter och har inga fröer blush.gif , men kan försöka att ta stiklingar om du vill. Jag har en blå och kommer att få en mörk-rosa, dem är kraftig växande och verkligen fina ( tyvärr har jag inga bilder heller blink.gif ).

MVH, Julia.
sqrulan
Om erbjudandet om stickling finns kvar till våren så vore det underbart,kan jag höra av mej då?

mvh/sqrulan

Och den svarta krollliljan finns ju i norrlänen hos en del , men man får köa för den -Tror jag väntade 5 år på mina barnknölar " de har inte blommat ännu ..

DE som kan köpas är inte lika svarta som den -mer mörkröda ..

Ojdå,det var en lång väntan,inte orkar jag vänta så länge. giggle.gif Näe,då får det vara. no.gif
kerstin z5-6
åja -ge inte upp .. mina blommar ju kanske snart smile.gif
sqrulan
Ja det hoppas jag verkligen,för din skull nu då du har varit så tålmodig.

Skulle du någongång i framtiden få lite frö över kan du ju pm,a mej wink.gif

Då hoppas jag att vi får se lite vackra bilder också,så att man få plågas lite,

lida och längta kompiskram.gif
Juli S
CITAT (sqrulan @ 05-11-2007, 22:07) *
Om erbjudandet om stickling finns kvar till våren så vore det underbart,kan jag höra av mej då?

mvh/sqrulan

Det är bara mejla till mig wink.gif
sqrulan
CITAT (Juli S @ 05-11-2007, 23:54) *
Det är bara mejla till mig wink.gif

Tack snälla då ska jag försöka att minnas och höra av mej till våren. smiley_small_hug.gif
lyckero

Åååååh!
Det hade jag gärna köat i några år för - tiden går ju så fort!
Lyckero
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon