Full version: Älgbesök
Marita i Vasa
I går fick vi besök av en älg som tog sig smakprov av äppelträd och körsbärsträd. Den var inte rädd så fotot är taget på ca 8 m avstånd. Kanske detta foto platsat bättre under trädgårdsinlägg? Marita
[attachment=8482:Okt._15_Helge.jpg]

Wilmer
Så fin bild! Älg inramad av vacker trädgård.. Är det en fjolårskalv? Ser lite halv vinglig ut.

Wilma
Marita i Vasa
Torde nog vara en fjolårskalv som saknar mamma -cry-.gif och därför irrar omkring. Skrämde nästan slag på vår kattunge Mozze som inte trodde sina ögon. g.gif Så stor "katt" hade han aldrig förr sett! confused.gif Marita.
KURT
Det är mera pedagogiskt att visa bilder före resp. efter, så en bild på älgen i ugnen hade också varit fint!
Marita i Vasa
Snälla Kurt nu sitter du i fel klassrum! giggle.gif Detta är en undervisning i nordisk fauna inte en kurs i matlagningens grunder! Marita.
Ps. När vi ändå är inne på ämnet: Tror du dessa svampar passar till älgstek? g.gif [attachment=8495:Okt._15_Svamp.jpg] Ds.
Lars-Olof Arvids
Fin bild, Marita! tummenupp.gif Det är mäktigt när så stora djur kommer så nära. Förra hösten hade jag en älg (troligen också fjolårskalv) på besök ett par gånger, men nu är det länge sedan jag såg någon.

Olle
amaira
Gud en sådan charmig bild! wub.gif

Svampen är också charmig, en av mina älsklingssvampar. Nej, inte att äta, den är oätlig även om man överlever en måltid. Men den är så vacker! Ärggrön Kragskivling heter den.
zaaritha
Älg i ugnen! Njet!
Gillan
Åhhhh, vad jag önskar att jag hade digitala bilder av älgarna när de åt sig berusade av våra äpplen! Men, tyvärr så har jag inte det. Två älgfamiljer på en och samma gång hade vi i trädgården! Minst tio st sammanlagt var det. En familj på var sida om huset. De åt, lade sig ner för att vila, reste sig för att återigen ta sig en tugga......och lade sig ner igen. Jag lovar, de var bra "runda" under klövarna crazy.gif . Och jag? Jo, jag hölll mig inomhus. Inte vågade jag beblanda mig med dem inte fear.gif giggle.gif

Glömde ju säga att de var en fantastiskt fin bild Marita tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon