Full version: Rejäl amaryllislök!
Tosan
Beställde en amaryllis "ferrari" tlll sonen från värends bär och trädgård. Idag kom den, och det är lätt den största amaryllislök jag nånsin sett! Ungefär dubbelt så stor som en "normal" smile.gif
Dessutom har den en bebis smile.gif Kan jag ta reda på den på nåt vis så det blir 2 med tiden?
Fenja
Du kan sätta bäbben i en egen kruka, första tre-fyra åren låter du den växa i fönstret som en vanlig krukväxt utan vintervila. Gödsla under tillväxtsäsongen och låt den gärna vara ute. När den sedan börjar bli lagom stor så ger du den en vintervila och har du tur så kommer det knoppar då!
Mvh
Fenja
Tosan
TAck för svaret!
Gud vad glad grabben blir om det blir två ferraris. Sen måste jag ju få den här att överleva och komma igen, så jag återkommer med fler frågor efter blomningen. Då får ni förklara det som om jag var 3 smile.gif
Blomstertanten
CITAT (Tosan @ 16-10-2007, 20:11) *
TAck för svaret!
Gud vad glad grabben blir om det blir två ferraris. Sen måste jag ju få den här att överleva och komma igen, så jag återkommer med fler frågor efter blomningen. Då får ni förklara det som om jag var 3 smile.gif

Men du är ju bara en confused.gif unsure.gif g.gif
ewa zon 3
Nu blir jag nyfiken. Kan man få se en bild på jätten? shy.gif

/Ewa
Tosan
CITAT (Blomstertanten @ 16-10-2007, 20:25) *
Men du är ju bara en confused.gif unsure.gif g.gif

Ja, men jag är förvirrad för tre tongue.gif För att inte tala om korkad... crazy.gif

CITAT (ewa zon 3 @ 16-10-2007, 20:30) *
Nu blir jag nyfiken. Kan man få se en bild på jätten? shy.gif

/Ewa

Går fint, ska fota efter desperate housewifes
Fenja
CITAT (Tosan @ 16-10-2007, 21:48) *
Ja, men jag är förvirrad för tre tongue.gif För att inte tala om korkad... crazy.gif
Går fint, ska fota efter desperate housewifes

giggle.gif Vi ska nog lyckas förklara så du förstår!! biggrin.gif
Kan du lägga något bredvid löken som jämförelse (måttband, linjal) så man fattar hur stor den är?
Mvh
Fenja
Tosan
Här kommer den. Bredvid en normalstor amaryllis från ica.
[attachment=8501:100_0375.JPG]

CITAT (Fenja @ 16-10-2007, 21:51) *
giggle.gif Vi ska nog lyckas förklara så du förstår!! biggrin.gif
Kan du lägga något bredvid löken som jämförelse (måttband, linjal) så man fattar hur stor den är?
Mvh
Fenja

Ja det är bra! Ofta står det ju i tidningar och så hur man ska göra, där runt jul nån gång, men det har man ju hunnit glömma innan det är dags... Så hittills har jag aldrig lyckats. Men jag är övertygad om att det går med er hjälp biggrin.gif
Fenja
WOW!! Läckert!! Du fotar väl när den blommar?
Mvh
Fenja

Tosan
Ja absolut! Tror den blir urtjusig! Och en så stor lök borde ju kunna ge gott om blommor åxå smile.gif Den var faktiskt värd sina 169 kronor med frakten.
ewa zon 3
Vilken monsterlök. Blir säkert monsterstora blommor på den tummenupp.gif

/Ewa
Tosan
Ja vi får väl hoppas smile.gif Spännande ska det bli
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon