Ewa L
Köpte förra våren lite pluggplantor från Odla.nu. Dessa planterades på plats förra hösten.

Brukar inte ha några problem att identifiera mina växter, men jag går bet på dessa:

Anisisop eller Strandveronika

Anisisop eller Strandveronika

Som synes är de fjärilsmagneter. Egentligen kan det bara vara Anisisop eller Strandveronika, men den förra blir ~50 cm och den senare ~80 cm.
Som synes (jämför med spaden till vänster) är dessa snarare 2 m!!

Hjälp!!!!
Lars-Olof Arvids
Vilken vacker anisisop! Att det finns sorter som blir omkring en meter visste jag, men den här verkar ju enorm! wub.gif

Olle
skogstroll
Hej! jag skulle säga Anisisop, så ser i alla fall mina ut! Jag har även strandveronica (fast en rosa) och den har mycket smalare blomspiror! Kan rekommendera den f.ö smile.gif
Eva 33c
Anisisop säger jag med. Den borde dofta mint-liknande om du tar i den. I allafall gör mina det. Veronikan har nog ingen speciell doft.
MariaS
Turkisk anisisop kan inta oanade proportioner. Detta kan nog vara den varianten.
Ewa L
Eftersom ni verkar rörande överens om att det är anisisop kommer jag att namna den som: Agastache x hybrida 'Black Adder'. Höjd: 50 cm!! giggle.gif
I våras köpte jag Agastache x hybrida 'Tutti Frutti', som alltså skall bli lika hög...

thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon