|
anjachill
17-10-2007, 11:57
...men det känns sååå ensamt! Av 791 besökare har 25 kommentarer lämnats - själv begriper jag inte varför? Ointressant? Konstig? I mitt tycke inte ful i varje fall (Ahaa! Ni har annat för er och det finns ju sååå många med trädgårdsblog! Då begriper jag!  ) mvh, Anja
en liten parentes. Men det är inte säkert att det du ser i statistiken är verkliga besökare. Det kan vara sökmotorer och annat kraffs som är inne och kartlägger din sida. Enklare besöksräknare av typen du använder brukar inte vara något vidare exakta. Hoppas jag inte förstört din dag nu
Irene_L
17-10-2007, 13:01
Anja, jag var inne i din blogg igår och skrev en kommentar. Jag skrev den 2 gånger för jag missade att den skulle godkännas av dig först. Jag trodde den bara försvann så därför skrev jag en gång till. Nu var jag inne och kollade och min kommentar finns inte. Kan det vara att en del kommentarer försvinner på nåt sätt
anjachill
17-10-2007, 13:09
Jaken och Irene
Det där med räkneverket - har ingen aaaning om dess korrekthet! jaken, har du nåt bra förslag på mer pålitlig rekneverk? Och nej! Du förstör absolut inget för mig. För mig är det egalt om det är 17 eller 700 besökare. Jag tar gärna färre, men med kommunikation. Irene! Så konstigt då det där med kommentarer. Jag vet själv att jag försöker kommentera i ett par trädgårdsblogg, men blir nobbad på en gång. Ska kolla om det är något konstigt med mina inställningar i kommentarer.
mvh, Anja
Blomstertanten
17-10-2007, 14:55
Du har en bild på en växt med små vita klockliknande blommor på bloggen. Precis under astilben. Vad heter den ????
LindaLunda
17-10-2007, 17:07
Din blogg är jättefin! Ett tips för att få fler komentarer är att själv söka upp andra bloggar och lämna komentarer där först. Linda
anjachill
17-10-2007, 17:50
CITAT (Blomstertanten @ 17-10-2007, 15:55)  Du har en bild på en växt med små vita klockliknande blommor på bloggen. Precis under astilben. Vad heter den ???? Det är en kanljung, Cassiope - förmodligen Cassiope medusa. Jag har ett antal sorter av kantljungen och är - som sagt - väldigt förtjust i dem! mvh, Anja
Vi är bara avundsjuka, det är därför vi inte kommenterar.
Inga från Närke
17-10-2007, 22:06
CITAT (anjachill @ 17-10-2007, 12:57)  ...men det känns sååå ensamt! Av 791 besökare har 25 kommentarer lämnats - själv begriper jag inte varför? Ointressant? Konstig? I mitt tycke inte ful i varje fall (Ahaa! Ni har annat för er och det finns ju sååå många med trädgårdsblog! Då begriper jag!  ) mvh, Anja Var hittar jag bloggen?
Hannele
17-10-2007, 22:14
CITAT (anjachill @ 17-10-2007, 12:57)  ...men det känns sååå ensamt! Av 791 besökare har 25 kommentarer lämnats - själv begriper jag inte varför? Du ska också kommentera andras bloggar.
Österläge
22-10-2007, 12:16
Jag tror du måste sluta hänga upp dig på att du inte får kommentarer!  Jag läser din blogg ibland och tycker den är jättetrevlig, vackra bilder, mm. Men om jag inte har nåt vettigt att säga så lämnar jag ingen kommentar! Och vad jag förstår på dina egna kommentarer i den, så vill du egentligen inte heller ha kommentarer av typen "Fina blommor", utan mer "avancerade".... Och det är kanske helt enkelt för mycket begärt av bloggläsarna! Jag tycker du ska skriva bloggen för din egen skull, som en dagbok, och vara glad för att du har många besökare, istället för att vara ledsen för att du har få kommentarer!
anjachill
22-10-2007, 13:24
Gott folk!
Jag hänger mig inte upp på något och måste bara pekpinna att ingen annan kan tycka något åt mig. Jag hade bara en liten undring och av svaren att döma så upplevdes även detta som "provokativt". Ja, kära nån. Nu känner jag mig ännu mer hemlös i denna sajbervärld - vilken tur att verkligheten finns kvar.
Sailor Pluto
22-10-2007, 14:20
CITAT (anjachill @ 22-10-2007, 14:24)  Gott folk!
Jag hänger mig inte upp på något och måste bara pekpinna att ingen annan kan tycka något åt mig. Jag hade bara en liten undring och av svaren att döma så upplevdes även detta som "provokativt". Ja, kära nån. Nu känner jag mig ännu mer hemlös i denna sajbervärld - vilken tur att verkligheten finns kvar. Men i din andra bloggtråd här på Odla har du ju fått mycket respons! Bra sådan dessutom, inga surkart har skrivit tråkigheter över huvud taget. Så häng inte läpp .
Österläge
22-10-2007, 14:21
Jag försökte bara säga att anledningen till att man inte skriver kanske är att man inte känner att man har något tillräckligt viktigt att säga. Men om du tar det som ett påhopp eller att jag försöker bestämma vad du ska tycka så vet jag inte hur jag ska göra...  Jag tycker inte att antalet kommentarer avgör om bloggen är bra! Tycker bara det är synd om du ska se det som nåt slags misslyckande, när du har en jättefin blogg!! Min ringa åsikt...
sqrulan
22-10-2007, 14:25
Jag undrar också var man hittar din blogg???
CITAT (anjachill @ 17-10-2007, 12:57)  ...men det känns sååå ensamt! Av 791 besökare har 25 kommentarer lämnats - själv begriper jag inte varför? Ointressant? Konstig? I mitt tycke inte ful i varje fall (Ahaa! Ni har annat för er och det finns ju sååå många med trädgårdsblog! Då begriper jag!  ) mvh, Anja Varför inte lägga in blogg-adressen längst ner i texten här på Odla så ser ju alla som läser här att du har en blogg.
anna_rispan
22-10-2007, 14:32
Vad har du för besöksräknare? Jag har google analytics. Vet inte om den räknas till de mer pålitliga men den är intressant iallafall.
Sen är det ju oftast så att de flesta bloggar en eller två trogna läsare som också kommenterar. Det är bara såna som skriver om mode och skvaller som lyckas få massssooor av kommentarer.
Trevliga bilder har du iallafall.
Alba: egentligen får man ju inte ha länkar i sin signatur...men det är fortfarande folk som har det så jag tänker inte skvallra. annars så hittar man ju oftast länken på personlig profil.
anjachill
22-10-2007, 14:35
Tackar!
Tror att jag har en dålig dag idag då jag "väljer" att tolka negativt. Det var ju snällt av Er att ge trevliga förklaringar! Nej alla kommentarerna i bloggen har varit jättesnälla och berömmande. Det är dock inte det jag är ute efter utan jag tror att - efter att AoT forum har blivit oattraktiv för mig och har svårt att vänja mig att vara här - så vill jag ha lite cyberkommunikation. Det händer att jag får kommentar, typ: "Vad intressant om det där med lökväxter...." och då blir jag så himla glad!
Nu tycker jag för min del att vi lägger ned detta (genus?) tråd - dumt av mig att ens börja
CITAT (anna_rispan @ 22-10-2007, 15:32)  Vad har du för besöksräknare? Jag har google analytics. Vet inte om den räknas till de mer pålitliga men den är intressant iallafall.
Sen är det ju oftast så att de flesta bloggar en eller två trogna läsare som också kommenterar. Det är bara såna som skriver om mode och skvaller som lyckas få massssooor av kommentarer.
Trevliga bilder har du iallafall. Alba: egentligen får man ju inte ha länkar i sin signatur...men det är fortfarande folk som har det så jag tänker inte skvallra. annars så hittar man ju oftast länken på personlig profil. Får man inte ? Det hade jag ingen aaaaning om.
Sailor Pluto
22-10-2007, 14:43
CITAT (Alba @ 22-10-2007, 15:42)  Får man inte ? Det hade jag ingen aaaaning om. Vaddå, vad pratar ni om ???
anna_rispan
22-10-2007, 14:43
CITAT (Alba @ 22-10-2007, 15:42)  Får man inte ? Det hade jag ingen aaaaning om. okej. det står när man ska redigera sin signatur. "Redigera din signatur Observera att det endast är tillåtet att använda små bilder och max. 2-3 rader text i signaturen. Länkar är inte tillåtet i signaturen."
CITAT (anjachill @ 17-10-2007, 14:09)  Jaken och Irene
Det där med räkneverket - har ingen aaaning om dess korrekthet! jaken, har du nåt bra förslag på mer pålitlig rekneverk? CITAT (anna_rispan @ 22-10-2007, 15:32)  Jag har google analytics. Vet inte om den räknas till de mer pålitliga men den är intressant iallafall. Jag kör också Google Analytics och är nöjd med den. Använder du den istället AnjaChill så kommer du se många intressanta saker. Tex, har någon länkat till din blogg. I vilka städer bor personerna som är inne på din sida. Hur länge är dom inne. Har någon sökt på ett visst ord och hamnat på din sida. med mera, mycket kul och givande. Vid första anblick så kanske du tycker det verkar krångligt, men det är inte alls så svårt som det verkar. gå in på http://www.google.com/analytics/sv-SE/ Registrera dig, sedan är det bara en liten kodrad du behöver kopiera in, sedan är du igång.
CITAT (jaken @ 22-10-2007, 18:36)  Jag kör också Google Analytics och är nöjd med den. Använder du den istället Alba så kommer du se många intressanta saker. Tex, har någon länkat till din blogg. I vilka städer bor personerna som är inne på din sida. Hur länge är dom inne. Har någon sökt på ett visst ord och hamnat på din sida. med mera, mycket kul och givande. Vid första anblick så kanske du tycker det verkar krångligt, men det är inte alls så svårt som det verkar. gå in på http://www.google.com/analytics/sv-SE/ Registrera dig, sedan är det bara en liten kodrad du behöver kopiera in, sedan är du igång. ????? jag har ingen blogg.
CITAT (Alba @ 22-10-2007, 18:47)  ????? jag har ingen blogg.  förlåt, skrev fel namn. Har redigerat mitt inlägg nu.
Nina H i NÖ Skåne
23-10-2007, 23:10
Intresserad suttit o läst hela denna tråd . Och gick sen in på Google analytics och började registrera (har blog på blogspot.com så jag har funderat redan förrut men inte blivit färdig...) Men oj- jag baxnade när jag läste alla förbehåll man var tvingad acceptera i licensen eller vad det kallas! Ingen som råkat ut för nån "överraskningsavgift" i efterhand eller så? Fanns ju förbehåll för att de tillät sig göra ev såna tillägg "om-utifall-att"... med mera... Man vill ju inte få "plötslig saftig räkning"...liksom... Men annars låter ju den räknaren/analys-varianten helt klart intressant! Jag har en sån där "enkel" variant nu" och skulle gärna ha en stabilare plus få de där tilläggsfunktionerna....
CITAT (Nina H i NÖ Skåne @ 24-10-2007, 00:10)  Intresserad suttit o läst hela denna tråd . Och gick sen in på Google analytics och började registrera (har blog på blogspot.com så jag har funderat redan förrut men inte blivit färdig...) Men oj- jag baxnade när jag läste alla förbehåll man var tvingad acceptera i licensen eller vad det kallas! Ingen som råkat ut för nån "överraskningsavgift" i efterhand eller så? Fanns ju förbehåll för att de tillät sig göra ev såna tillägg "om-utifall-att"... med mera... Man vill ju inte få "plötslig saftig räkning"...liksom... Men annars låter ju den räknaren/analys-varianten helt klart intressant! Jag har en sån där "enkel" variant nu" och skulle gärna ha en stabilare plus få de där tilläggsfunktionerna.... Jag har under lång tid använt analytics utan att få några "överraskningsavgifter". Både på mina privata hemsidor men även på företags hemsidor jag administrerar. Läste igenom användarvillkoren nu igen efter ditt inlägg utan att jag hittade som jag tycker är något alarmerande. Kan inte du kopiera in citat ur användarvillkoren som fick dig att baxna. http://www.google.com/accounts/TOS
Nina H i NÖ Skåne
24-10-2007, 21:55
CITAT (jaken @ 24-10-2007, 08:15)  Kan inte du kopiera in citat ur användarvillkoren som fick dig att baxna. http://www.google.com/accounts/TOSÄsch Jaken! Jag var säkert överdrivet nojig i går kväll när jag läste villkoren!  ... FAst rent juridiskt så garderas det mot alllt liksom... och det skulle ju också kunnat innebära blanda att oväntade avgifter dyker upp- om det "anses nödvändigt" står det bland annat. Men din erfarenhet pekar ju på motsatsen. Så det verkar ju helt lugnt att använda tjänsten. Och säkert bara vad som "brukar" stå för web-tjänster fast man sällan tar sig tid att läsa allt "det finstilta"! Ska verkligen präva den!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|